صحبتی با سهیلا فتاحیان پژوهشگر کانون کرمانشاه

با هدف ترویج ‌فعالیت‌های پژوهشی، صحبتی با سهیلا فتاحیان پژوهشگر کانون کرمانشاه انجام گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، با هدف ترویج ‌فعالیت‌های پژوهشی، صحبتی با سهیلا فتاحیان پژوهشگر کانون کرمانشاه انجام گرفت.
سهیلا فتاحیان با معرفی خود گفت: مربی امور فرهنگی مرکز قصرشیرین هستم با کسب رتبه‌ی برتر در مسابقات سراسری آفرینش (رشته‌ی داستان‌نویسی) در فاصله‌ سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۱ ، کسب رتبه‌ی برتر در مسابقه‌ی کشوری پرستوهای بهشتی در رشته‌ی داستان‌نویسی، رتبه‌ی اول استانی در مسابقه داستان‌نویسی کلک خیال، حائز رتبه در رشته‌ی شعر و داستان‌نویسی جشنواره‌ی منطقه‌ای نقش زنان در دفاع‌مقدس، رتبه دوم استانی در نمایشنامه‌نویسی عروسکی، کسب رتبه در جشنواره استانی خاطره‌نویسی بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع‌مقدس، کسب رتبه در جشنواره‌ی سراسری پژوهش در بخش پژوهش سال ۱۳۹۲، رتبه‌ی برتر در جشنواره‌ی سراسری پژوهش در بخش اقدام‌پژوهی و...
وی پژوهش را اینگونه تعریف نمود: پژوهش کشف و یادگیری است. هیچ لذتی با لذت کشف و یادگیری برابری نمی‌کند، پژوهش ذهن را پویا و دانش را پایدار می کند. پژوهش باعث هدفمند شدن کارها و تصحیح روند آنها می‌شود. در اثر پژوهش کاستی‌ها کم می‌شود و نقاط قوت شناسایی می‌گردد و مسیر و امکانات مشخص و هدف روشن‌تر می‌شود.
 وی افزود: برای پژوهش بهتر است ذهن را تنها معطوف به روش‌های آکادمیک نکنیم، باید ذهن را برای خلاقیت باز بگذاریم و آن را محدود ننماییم، پژوهش گاهی با مطالعه، گاهی با تماشای فیلم، گاهی با آزمایش، گاهی با تکرار و گاهی با پرس‌و جو شکل می‌گیرد، گاهی زمان زیادی می‌طلبد و گاهی در یک زمان کوتاه به نتیجه می‌رسد.
فتاحیان ادامه داد: برای پژوهش به منابع و ابزار نیاز هست، کتاب‌های خوب، رایانه و اینترنت مناسب برای مخاطب و آموزش مطلوب برای استفاده‌ی درست، برنامه‌های علمی کتابخانه‌ای، اردوهای علمی و بازدیدها و... همچنین موضوعاتی چون علایق نوجوان امروز، افزایش سرانه‌ی مطالعه کودک و نوجوان و شناسایی و رفع موانع آن، ناهنجاری‌های رفتاری نوجوان امروز و مواردی از این قبیل می‌تواند در حوزه کودک و نوجوان مورد پژوهش قرار گیرد.
سهیلا فتاحیان تصربح کرد: انجام فعالیت‌های علمی_ عملی، اردوهای علمی و انجام آزمایش‌های ساده شاید تا حدودی بتواند نوجوانان را به پژوهش علاقمند کند. در واقع هر پژوهش یک تجربه است و هر تجربه یک پژوهش...

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =