نشست بصیرتی جهاد تبیین با موضوع تربیت پاک در کانون سیستان و بلوچستان برگزار شد

همکاران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان در نشست بصیرتی جهاد تبیین با موضوع تربیت پاک شرکت کردند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نشست بصیرتی جهاد تبیین با موضوع تربیت پاک در کانون استان برگزار شد.

در این نشست، که با حضور مربی- مسئولان و کارشناسان استان برگزار شد، محمدرضا سالاری، مدیرکل کانون در سخنان کوتاهی ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه(س)، سالروز شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفت و در ادامه با ارایه گزارشی از فعالیت‌ها و رسالت کانون گفت: مبنای کار ما در کانون، تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان تراز جمهوری اسلامی است و مسئله تربیت صحیح در مسیر فعالیت‌ها نیاز به نگاه روشن و دقیق مربیان دارد.

در ادامه، مدرس کارگاه سخنان خود را با بیان این جمله آغاز کرد: خودم را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شناختم و به این سرگذشت افتخار می‌کنم که کانون در شکل‌گیری شخصیت من تاثیر فراوانی داشت.

محمدرضا زاهدشیخی بحث خود را اینگونه ادامه داد: تربیت پاک ناظر به شناخت است که این شناخت سیر الی‌ا... دارد و حرکت آن کمالی است. در این نوع تربیت با مجتمع روان سروکار داریم که پویاست و در این پویایی هیچ عنصر بی‌تفاوت تربیتی وجود ندارد.

وی افزود: در اینگونه تربیت باید هدف از زندگی را بدانیم؛ در انتخاب دوست و همراه دقت کنیم؛ بشارت باید بیشتر از انذار باشد و الگو داشته باشیم.

این مدرس دانشگاه با بیان این نکته که هر الگویی نمی‌تواند اسوه هم باشد، در خصوص تفاوت الگو و اسوه گفت: هرکدام از این دو ویژگی‌هایی دارند. اسوه «دائم مکانی، دائم زمانی و دائم مخاطب» است و الگو «فردی، وابسته به زمان و مکان خاص و فرد خاص» است.

در بخش دیگری از این جلسه، زاهدشیخی به دو موضوع «شناخت حق خود از خود» و «شناخت حق خود از دیگران» اشاره کرد و در خصوص حق خود از خود گفت: در این بخش هم دو موضوع داریم «حق خود بر بدن خود» و «حق خود بر روح و قلب خود» که شناخت این حق‌ها در واقع تفسیر «من عرف نفسه فقد عرف ربّه» است.

وی ادامه داد: در تربیت پاک تا خودمان را دوست نداشته باشیم و حق خودمان را نشناسیم نمی‌توانیم دیگران را دوست داشته باشیم و در تربیت آنان تاثیرگذار باشیم.

زاهدشیخی همچنان نکاتی در خصوص حق طبیعت بر انسان و حق انسان بر طبیعت بیان کرد و در این‌باره گفت: شناخت حق طبیعت بر حق ما تقدم دارد و ما باید برای ادای این حق تلاش کنیم و برای رسیدن به این جایگاه تفکر کنیم، قدرشناس باشیم و به جزییات دقت کنیم چرا که برگ درختان سبز در نظر هوشیار/ هر ورقش دفتری است، معرفت کردگار.

نشست بصیرتی جهاد تبیین با موضوع تربیت پاک در کانون سیستان و بلوچستان برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =