همکاری کانون و مرکز اسناد غرب کشور برای ایجاد شور انتخاباتی رای اولی‌ها

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت:‌ جهت امیدآفرینی، آگاه‌سازی و افزایش مشارکت نوجوانان و جوانان خصوصا رای اولی‌ها برنامه‌ای مشترک با مرکز اسناد و کتابخانه غرب کشور خواهیم داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، در آستانه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و در جهت ایجاد مشارکت بیش از پیش مردم در این دوره از انتخابات با وجود اقدامات دشمنان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با مدیر کل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب دیدار کرد.

در این دیدار معصومه ابراهیمی‌هژیر ضمن تسلیت به شهادت هموطنانمان در واقعه تروریستی کرمان با اشاره به اینکه نقش نوجوانان و جوانان خصوصا رای اولی‌ها برای ایجاد شور و نشاط انتخابات بسیار موثر است، اظهار کرد: اگر به تصاویر و فیلم‌های پخش شده از رسانه ملی و فضای مجازی خوب نگاه کنیم می‌بینیم طیف وسیعی از کودکان، نوجوانان و جوانان در مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم شرکت کرده بودند و تعدادی از این شهدا کودک و نوجوان هستند و این همان چیزی است که دشمن هراس دارد.

وی با بیان اینکه دشمن با شیطنت و ترور می‌خواهد در دل مردم خصوصا نوجوانان و جوانان رعب و وحشت ایجاد کند، گفت: آنها نمی‌دانند که ما ملت قیام و خون هستیم و با این خون‌ها مقاوم تر شده و به راه و مسیر خودمان تحت ولایت امام خامنه‌ای ادامه خواهیم داد.

همکاری کانون و مرکز اسناد غرب کشور برای ایجاد شور انتخاباتی رای اولی‌ها

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان ادامه داد: آنچه این روزها نسل کودک و نوجوانان و جوان ما به آن نیاز دارد دانستن تاریخ و گذشته این کشور و نقش مهم و موثر نوجوانان و جوانان در حرکت دادن چرخ‌های این کشور است.

وی افزود: اگر تاریخ  ایران را مطالعه کنیم نقش پر رنگ نوجوانان و نوجوانان را چه در دوره قبل و بعد از پیروزی انقلاب و نیز در دوران دفاع مقدس به خوبی درک خواهیم کرد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین وظیفه آموزش و پرورش و کانون و هر نهادی که به نوعی با کودک و نوجوان و جوان ارتباط دارد در این عرصه مهم تاریخی تببین جایگاه نقش آفرین نوجوانان و جوانان به آنها در مدارس و هر جایی که آنها حضور دارند، است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان تصریح کرد: مرکز اسناد و کتابخانه ملی یکی از آن نهادهای مهم فرهنگی است که می‌تواند با ارائه اسناد و مدارک لازم  نقش پر اهمیت نوجوانان و جوانان را در برهه‌های مختلف تاریخی این کشور و حتی شهر همدان نشان دهد.

ابراهیمی‌هژیر خاطرنشان کرد: حضور من امروز در مرکز اسناد و کتابخانه ملی برای ایجاد همکاری و به دست آوردن اسنادی تاریخی از نقش کودکان و نوجوانان همدانی در انتخابات دوره‌های مختلف کشور و تببین  و نشان دادن آن اسناد به اعضای کانون پرورش فکری توسط مربیان است تا با این کار قدمی کوچک را برای جلب مشارکت حداکثری انجام دهم.

در ادامه مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور گفت: مرکز اسناد معتبرترین مرکز برای ارایه مدارک و سند برای کارهای آموزش و تحقیقاتی و پژوهشی است که تمامی اطلاعات را می‌توان از سایت این مرکز به راحتی به دست آورد یا به این مرکز آمده که کارشناسان ما همکاری و راهنمای لازم را انجام خواهند داد.

همکاری کانون و مرکز اسناد غرب کشور برای ایجاد شور انتخاباتی رای اولی‌ها

میثاق گودرزی با بیان اینکه تاریخ و فهم آن از دوران کودکی باید صورت بگیرد تا هویت ملی شکل گرفته، ادامه داد: آموزش تاریخ می‌تواند خلاقانه و جذاب توسط مربیان کانون و معلمان در مدارس به گونه‌ای تدریس شود که همه دانش‌آموزان را علاقمند کند و حتی آنها مشتاق به انجام کارهای تحقیقاتی شوند.

وی با اشاره به اینکه باید بر روی نوجوانان و جوانان سرمایه‌گذاری کرد تا از فرار مغزها جلوگیری کنیم، تصریح کرد: باید به نوجوانان بها داد و آنها را درگیر مسایل سیاسی، اجتماعی و ... کشور و شهر کرد و بخشی از کار را به آنها سپرد تا آنها بدانند که نقش آفرین هستند و آن موقع است که قلبشان برای وطن می‌تپد.

گودرزی بیان کرد: بسیار خرسندم که کانون در آستانه انتخابات و جلب مشارکت حداکثری مردم خصوصا رای اولی‌ها به دنبال کاری خلاقانه و تبیین است. کارشناسان این مرکز با تمام قوت همکاری لازم را با کانون و مربیان آن برای دادن اطلاعات درست و معتبر خواهند داشت.

مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه منطقه غرب کشور خاطرنشان کرد: هر کار و قدمی که برای حضور پرشور مردم در انتخابات به ویژه نوجوانان و جوانان انجام بدهیم یک تودهنی محکم به کسانی که به دنبال حفظ منافع دشمن هستند، خواهیم زد و با افزایش آمار مشارکت مردم به ویژه نوجوانان و جوانان زبان دشمن کوتاه می‌شود و توطئه‌های آنها نقش بر آب خواهد شد.

همکاری کانون و مرکز اسناد غرب کشور برای ایجاد شور انتخاباتی رای اولی‌ها

در پایان این دیدار قرار شد برنامه‌ای مشترک بین کانون و مرکز اسناد در جهت آگاه‌سازی و افزایش مشارکت نوجوانان و جوانان و امید آفرینی با دادن اطلاعات لازم در خصوص نقش مردم همدان به ویژه نوجوانان و جوانان در ادوار مختلف برای انتخابات مجلس و ریاست جمهوری از سوی مرکز اسناد و آموزش از طرف کانون صورت بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =