گفتگویی با عزیزیان سرپرست آموزش و پژوهش کانون کشور در کرمانشاه

در حاشیه‌ی اولین نشست تخصصی کمیته‌ی علمی‌ اختتامیه‌ی بخش علمی بیست‌و پنجمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی؛ گفتگویی با عزیزیان سرپرست آموزش و پژوهش کانون کشور، در کرمانشاه شکل گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، در حاشیه‌ی اولین نشست تخصصی کمیته‌ی علمی‌ اختتامیه‌ی بخش علمی بیست‌و پنجمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی؛ گفتگویی با عزیزیان مدیرکل آموزش و پژوهش کانون کشور، در کرمانشاه شکل گرفت.
سعیده عزیزیان سرپرست اداره کل آموزش‌و پژوهش در این مراسم عنوان کرد: بخش علمی بیست‌و پنجمین جشنواره‌ی بین المللی قصه گویی در راستای تحقق اهداف و سیاست‌های پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود، هدف از برگزاری جشنواره‌ی علمی بسترسازی جهت تولید دانش و تعمیق نگاه و جایگاه اهمیت قصه‌گویی است. 
وی افزود: سعی بر این است با بهره‌مندی از نظر صاحب‌نظران این حوزه و برگزاری نشست و کارگاه‌های مباحث نو و جدید علمی در سطح ملی و جهانی، شناسایی و در اختیار علاقمندان قرار دهد. 
وی در خصوص جشنواره بیان داشت: امسال بخش علمی در راستای اهداف و سیاست های پژوهشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اختتامیه این جشنواره ۱۶ و ۱۷ دی ماه در استان کرمانشاه در حال برگزاری است و قصه می‌تواند با موضوعات دینی، مذهبی، داستانی، علمی، در مخاطبان خود موثر واقع گردد و از این طریق اهداف ارزشمندی محقق می‌شود.
عزیزیان کرمانشاه و دلیل انتخاب این استان برای جشنواره را چنین وصف نمود: کرمانشاه یکی از شهرهای تاریخی و فرهنگی ایران است و جهت ارتباط با قصه‌گویی و قصه‌های حماسی و پهلوانی، قصه‌های مذهبی و آیینی میزبان به عنوان بخش علمی انتخاب شده است، کرمانشاه شهری سرشار از تاریخ و فرهنگ با جاذبه‌های دیدنی و تاریخی که مورد توجه همه‌ی گردشگران است، این شهر آثار تاریخی از دوره های مختلف تاریخی دارد و علاوه بر جاذبه های تاریخی دارای تنوع اقلیمی و طبیعت بکر و زیبایی است. قصه‌گویی از ارکان ارزشمند فرهنگ است و در قامت یک رسانه می‌تواند ذهن و اندیشه مخاطب را درگیر کند، قصه ابزاری‌است که می‌تواند فرهنگ و ارزش را منتقل کرده و مهارت‌های کلامی و شنیداری را تقویت نماید.
وی هدف از برگزاری بخش علمی جشنواره را اینگونه تشریح کرد: بسترسازی جهت انجام تحقیقات علمی بر اساس نیاز جشنواره و ارائه و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های پژوهشی و زمینه‌سازی جهت تعاملات علمی و پژوهشی، از اهداف این بخش در جشنواره می‌باشد. 
سرپرست آموزش و پژوهش کانون کشور تصریح کرد: در روز شنبه ۱۶ دی‌ماه با چهار پنل در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه رازی استان کرمانشاه اختتامیه آغاز می شود، بهره‌مندی از اساتید و نخبه‌های این حوزه و پژوهشگران می‌تواند به ارتقا کمی و کیفی بخش علمی کمک شایانی داشته باشد.
 سعیده عزیزیان در پایان به عنوان کلام آخر گفت: سپاسگزاری می‌کنم از میزبانی خوب همکاران عزیزم در استان کرمانشاه که در این مدت کوتاه و در کنار برگزاری بخش علمی، بازدید از چند مکان تاریخی مرکز فرهنگی مراکز فرهنگی و هنری، مراکز دانشگاهی را تدارک دیدند و برنامه‌ریزی نمودند و میزبانی بسیار خوب همکاران این استان تا همیشه خاطره‌ی خوبی را در ذهن من به یادگار خواهد گذاشت...

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =