آئین رونمایی از سومین مهرواره «من کشورم را دوست دارم» برگزار شد

به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی پوستر سومین مهرواره قصه‌گویی «من کشورم را دوست دارم» رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان ‌رضوی، رونمایی از پوستر سومین مهرواره قصه‌گویی «من کشورم را دوست دارم» با حضور سردار نجاتی مسئول ستاد بزرگداشت شهدای ادوات خراسان، سیدهادی طباطبایی معاون سیاسی استاندار، ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون استان، هاشمی قائم مقام مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد، صالحی معاون خادمیاری،  امیرالله شمقدری مشاور استاندار در امور ایثارگران استانداری و جمعی از مسئولان استان در محل معراج شهدای خراسان صورت پذیرفت.

در این فراخوان آمده است:

قصه گویی پیشینه‌ای به قدمت تاریخ بشر دارد. درحقیقت، علاقه به شنیدن قصه را خداوند در نهاد انسان قرارداده است. به لحاظ پیشینه‌ی تاریخی، قصه‌گویی و گوش سپردن به قصه‌ها همواره جزء یکی از مهمترین و رایج ترین راه‌های انتقال تجربه بوده است. قصه‌های یک قوم فرهنگ و اداب و رسوم، رشادت‌ها و شجاعت‌ها همچون گنجینه یا میراثی، سینه به سینه به نسلهای بعد منتقل شده است.مفاهیمی مثل دوستی، صبر، عشق، محبت، ایثار و… در قصه‌ها جان می‌گیرد و در داستان به جریان می‌افتد. این چنین است که این مفاهیم از مفاهیمی مجّرد و ذهنی به ماجرایی عینی و ملموس تبدیل می‌شود و نتایج طبیعی خود را در قالب زندگی آشکار می‌سازد. به این ترتیب دانش جان می‌گیرد و به بهترین و صحیح‌ترین شکل، در قصه‌ها آموخته می‌شود. فرهنگ و هویت بومی و محلی اینچنین در خاطرات نسل‌ها ماندگار می‌شود. کانون پرورش فکری استان خراسان با توجه به اهمیت قصه‌گویی  با محوریت قصه‌گویی و تاکید بر زندگی سردار شهید سلیمانی سومین مهرواره‌ی "من کشورم را دوست دارم " را برگزار می‌کند .

این مهرواره با موضوعاتی چون قهرمانان من با محوریت زندگی سردار شهید سلیمانی (قصه‌هایی زندگی شهدای انقلاب، دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای سلامت و امنیت)، ایران دوست داشتنی من، سرباز وطن، خدمت به آستان مقدس علی بن موسی الرضا علیه السلام (خاطرات خادمیاران رضوی)، قصه‌هایی از هویت بومی و محلی، آداب ورسوم و بناهای تاریخی، نامداران میهن، اهمیت اقلیم به ویژه ارزشمندی منابع آبی برگزار می‌شود.

شرکت کنندگان در این مهرواره شامل گروه‌های ذیل است:

- کودکان از سن  ۶ تا ۱۱ سال

- نوجوانان از۱۲ تا ۱۸ سال

- بزرگسالان (مربیان ،معلمان و اولیای تربیتی) 

زمان بر گزاری مهرواره:

۱۷ دی‌ماه ۱۴۰۲ تا سه خرداد ۱۴۰۳ همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر

آثار در فضای مجازی ایتا به شماره ۰۹۹۶۰۶۲۵۹۷۵ و در فضای مجازی شاد به آیدی Kpf_khrazavi@ ارسال شود.

علاقه مندان می توانند تا ۳ خردادماه آثار خود را به دبیرخانه این مهرواره ارسال کنند.

برگزاری آئین رونمایی از سومین مهرواره «من کشورم را دوست دارم»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =