صد و پنجاه و ششمین انجمن شاعران نوجوان آفتاب برگزار شد

مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی صد و پنجاه و ششمین انجمن شاعران نوجوان آفتاب را با محوریت شعر برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، سمیه سلامی‌راد کارشناس ادبی استان با اعلام این خبر گفت: این نشست پنجشنبه ۷ دی ماه ۱۴۰۲ به صورت حضوری و هم‌زمان در فضای مجازی و با همراهی شاعر و پژوهشگر آقای قاسم رفیعا برگزار و با استقبال اعضای نوجوان مواجه شد.

سلامی‌راد ادامه داد: نقد و بررسی اشعار کیانا امتحانی، رضا منصوری و آنیتا تقوی از مراکز مشهد و پریا خیاط مقدم از مرکز قوچان توسط اعضا و مهمان نشست برگزار شد.

قاسم رفیعا در این نشست گفت: در گذشته معمول این طور بود که شعر شاعر با خواسته‌های عموم مردم نسبتی نداشت اما امروزه دوره چله‌نشینی و عزلت‌گزینی نیست. شاعر در میان مردم و دغدغه‌مند مسائل اجتماعی است. شاعر واقعی با مردم نفس می‌کشد و با مردم صحبت می‌کند.

رفیعا افزود: هر جا که سخن به جنس معمولی نثر نزدیک می‌شود از شاعرانگی دور می‌شود. اگر این سخن معمولی همراه با وزن و قافیه باشد سخن منظوم است اما عاطفه و تخیل است که کلام را به شعر نزدیک می‌کند.

رفیعا به شاعران نوجوان توصیه کرد که نسبت به شعر خود بی‌رحم باشند و اضافات کلام را خط بزنند.

او همچنین درباره شعر نو و اهمیت وزن و قافیه آن صحبت کرد و درباره‌ی چهارپاره توضیحاتی داد و یادآور شد که کشف پایان مصراع چهارم از مهمترین ویژگی‌های شعر چهارپاره است.

سمیه سلامی‌راد در پایان اعلام کرد: این نشست که با همراهی ۱۲ عضو حضوری و مجازی همراه بود با شعرخوانی سایر اعضا پایان یافت.

صد و پنجاه و ششمین انجمن شاعران نوجوان آفتاب برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =