بررسی ویژه‌برنامه‌های پیش روی کانون کرمانشاه

در سی‌و چهارمین جلسه‌ی شورای فرهنگی استان، بررسی ویژه‌برنامه‌های پیش روی کانون کرمانشاه طرح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، در سی‌و چهارمین جلسه‌ی شورای فرهنگی استان، بررسی ویژه‌برنامه‌های پیش روی کانون کرمانشاه طرح شد.
محمد خیاط زنجانی مدیرکل کانون استان ضمن اشاره به برگزاری شایسته‌ی اختتامیه‌ی بخش علمی بیست و پنجمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی به میزبانی کانون کرمانشاه، گفت: با توجه به اجرای مطلوب جشنواره‌های پیشین و عملکرد خوب و مقبول کانون استان، الحمدالله استان ما با همت همکاران توانمند، این ظرفیت را دارد که قادر است دو جشنواره‌ی سرود و نمایش را به تفکیک به مرحله‌ی اجرایی رسانده و برگزار نماید.
وی افزود: خوشبختانه با توجه به پویایی و استعدادی که در همکاران مراکز وجود دارد این ظرفیت هست که تولیداتی در زمینه‌ی سرود و نمایش داشته باشند، مراکز، ساحت کاری کانون است و این فعال ظاهر شدن از مدل‌های کاری کانون می‌باشد، در چنین برنامه‌هایی نیز ما باید رصد کنیم که همکاران باتوجه به امکانات و ظرفیت‌های موجود مراکز خود، بتوانند آثاری حتی با حداقل‌ها هم برای اجرا داشته باشند.
زنجانی تاکید کرد: جشنواره‌هایی همچون سرود و نمایش که جنبه‌ی عمومی دارند و حائز اهمیت هستند چرا که فرآیند کار، مشارکتی است و در مراکز کار جمعی بالا برده می‌شود و قدرت بیان، عزت نفس، آموختن کار گروهی، مسئولیت‌پذیری، رشد فردی و ... از خصایصی است که در اعضای شرکت کننده شکل گرفته و پرورش داده می‌شود.

بررسی ویژه‌برنامه‌های پیش روی کانون کرمانشاه
وی تصریح کرد: فعالیت‌های سرود و نمایش روحیه‌ی جمع‌گرایانه و بسیاری از صفات ارزنده را در اعضا رشد می‌دهد و جنس آنها با دیگر فعالیت‌ها فرق دارد؛ نه‌تنها لذتبخش بوده بلکه کار تربیتی ارزنده‌ای هم هست که نیازهای کودک و نوجوان در آن دیده شده که با جان گرفتن و جاگیری مناسب، خروجی مطلوبی خواهد داد و فرصت خوبی‌است تا کودک و نوجوان بتواند با جامعه ارتباط برقرار کرده و جدی گرفته شود.
مدیرکل استان بیان داشت: در همین راستا انتظار می‌رود تمامی همکاران کانون استان خود را در کنار چنین کارهایر ببینند تا در حوزه‌ی سرود و نمایش اتفاقات خوبی را رقم بزنیم، ملاک اجرای کار جمعی با اعضا است که این امر بسیار اثرگذار می‌باشد. 
در ادامه مباحث مربوط به جشنواره‌های سرود و نمایش توسط عبدالمالکی کارشناس و رابط این حوزه، طرح شد و گزارشی از روند کار و فعالیت‌های انجام شده ارائه گردید.
بررسی عملکرد استان در اختتامیه‌ی بخش علمی بیست‌و پنجمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی، بررسی فرآیند اجرایی جشنواره‌های ملی سرود و نمایش، تصویب برنامه‌ها و فعالیت‌های اجرایی در ایام دهه‌ی فجر، برگزاری المپیاد علمی کشوری توسط موسسه‌ی ویراکاپ، اجرای ویژه‌برنامه‌های مرتبط با شهدای کودک حادثه‌ی تروریستی کرمان و... از دیگر مواردی بود که در جلسه طرح و در مورد جزییات هر یک به تفصیل صحبت شد و بررسی‌ها و راهکارهای لازم ارائه گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =