حضور اعضای نوجوان فعال کنگاور در مراسم معنوی اعتکاف

حضور اعضای نوجوان فعال کنگاور در مراسم معنوی اعتکاف، در ایام‌البیض صورت پذیرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، حضور اعضای نوجوان فعال کنگاور در مراسم معنوی اعتکاف، در ایام‌البیض صورت پذیرفت.
نوجوانان عضو فعال مرکز کنگاور در اعتکاف شرکت کردند تا با خدای خود در محیطی آرام به راز و نیاز بپردازند و در این حین با اصول تربیتی و دینی آشنایی بیشتری پیدا کرده و آموزش‌هایی را در این خصوص ببینند و در جهت پرورش روح و فکر و تزکیه‌ی نفس پیش روند.
گفتنی‌است اعتکاف، اقامت در مسجد برای مدتی مشخص (دست‌کم سه روز) همراه با روزه است. اعتکاف زمان مخصوصی ندارد، اما در احادیث، بهترین زمان برای آن دهه سوم ماه رمضان دانسته شده است. در اعتکاف نحوه‌ی اقامت و خروج از مسجد، احکام و آدابی دارد. در ایران، مراسم اعتکاف در ایام البیض (روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵) ماه رجب، در مساجد بزرگ بیشترِ شهرها برگزار می‌شود. بنا بر احادیث، اعتکاف همسنگ حج و عمره و موجب آمرزش گناهان و رهایی از آتش جهنم است. در فقه به توقّف سه روز یا بیشتر در مسجد به قصد قربت و با اعمال و شرایط خاصی، اعتکاف و به شخص به‌جا آورنده آن مُعتَکِف گفته می‌شود. اعتکاف از ماده «عکف» و در لغت به معنای روی‌آوردن به چیزی و بزرگداشت آن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =