راه‌اندازی خانه بازی کودک مورد حمایت است

مدیرکل کانون پرورش فکری استان گیلان در دیدار با شهردار بندرانزلی، از ظرفیت‌های گسترده این مجموعه برای خدمات‌رسانی به مخاطبان سخن‌گفت و از راه‌اندازی خانه‌ بازی کودک در شهرستان استقبال‌کرد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، سیدجلیل میرعظیمی طی این دیدار که صبح روز یکشنبه، ۸ بهمن ۱۴۰۲ در شهرداری بندرانزلی صورت‌گرفت،  از فعالیت‌های هدف‌مند، کتاب‌محور و مبتنی بر شیوه‌های غیرمستقیم سخن‌گفت و این مهم را فرصتی برای مجموعه‌های فعال در حوزه کودک و نوجوان ارزیابی‌کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با بیان‌این‌که این مجموعه مکمل نظام تعلیم و تربیت است، تصریح‌کرد: فرهنگ‌سازی و انتقال آموزه‌ها در قالب‌های مخاطب‌پسند و مبتنی بر فرهنگ ایرانی‌اسلامی، در اولویت کانون قراردارد.

وی برهمین اساس نیز از آمادگی کانون، به ویژه‌ مربیان مراکز فرهنگی هنری شماره ۱ و ۲  بندرانزلی برای مشارکت در حرکت‌های فرهنگی چون: آموزش حقوق شهروندی، نهادینه‌سازی فرهنگ صیانت از محیط‌زیست و مدیریت پسماند صحبت‌کرد و با اشاره به اعتماد خانواده‌ها به این مجموعه گفت: استفاده از ظرفیت‌های همیاران کانون برای ارایه آموزش‌ها به دانش‌آموزان مدارس دردستورکار قراردارد.

میرعظیمی در همین زمینه به اجرای طرح‌کانون‌مدرسه در تعامل سازنده کانون و آموزش و پرورش اشاره‌داشت و با استقبال از همراهی دیگر مجموعه‌های فعال در عرصه فرهنگ اظهارکرد: حاصل جمع هم‌گرایی‌های فرهنگی، تربیت نسلی توان‌مند و افتخارآفرین‌است.

این مسئول فرهنگی درعین‌حال اشاره‌ای به نگاه فرهنگی شهردار و حمایت‌های شهرداری انزلی از کانون داشت و با خاطرنشان‌کرد برنامه‌های هفتم توسعه کشور و اختصاص منابع مناسب برای  حمایت شهرداری‌ها از توسعه مجموعه‌های کودک و نوجوان محور افزود: این امر می‌تواند به ایجاد فرصت‌های تازه کمک‌کند و در همین زمینه برای  اختصاص بخشی از مراکز شهرستان برای راه‌اندازی خانه‌ بازی کودک و فرصت‌سازی برای آینده‌سازان آمادگی‌داریم.

او در پایان به فعالیت‌های فجرانه کانون پرداخت و با بیان این که دهه مبارک فجر فرصتی برای افزایش مشارکت‌ها است، افزود: ویژه‌برنامه پرواز بادبادک‌ها در نکوداشت کودکان و نوجوانان شهید حادثه تروریستی کرمان از جمله این برنامه‌ها در انزلی به شمارمی‌رود.

 کانون نهاد مقدسی است

شهردار بندرانزلی هم با ابراز خرسندی از نشست با مسئولان و اعضای برگزیده کانون گیلان، به رسالت شهرداری‌ها در حمایت از حرکت‌های فرهنگی اشاره و اظهارکرد: هم‌آفرینی و نقش‌آفرینی شهرداری در این برنامه‌ها بارز است.

وحید پورحضرت درهمین زمینه به اعتبارات فرهنگی شهرداری بندرانزلی پرداخت ‌و افزود: اقدامات این مجموعه، مبتنی بر غنی‌سازی فعالیت‌های کودک و نوجوان محور و حمایت از مجموعه‌های فعال در این حوزه‌است.

او کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را یک نهاد مقدس و حلقه مکمل آموزش و پرورش توصیف‌کرد و پشتیبانی همه‌جانبه از این مجموعه را در دستورکار عنوان‌کرد.

وی در تبیین اهمیت این حمایت‌ها توضیح‌داد: لازم‌است در فرصت‌های مقرر و اوقات فراغت، برای فرهنگ‌سازی و پیش‌برد برنامه‌های آموزشی اقدام‌کنیم و نقشی موثر در پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی داشته‌باشیم.

این مسئول اضافه‌کرد: این گونه برنامه‌ریزی‌ها در انزلی با جمعیت اغلب شهرنشین و میزان آسیب‌پذیری بیش‌تراز اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ازاین رو شهرداری چارچوب بودجه‌های تعریف‌شده خود را مکلف به نقش‌آفرینی در این زمینه‌می‌داند.

وی درپایان سخنان خود، اعتماد خانواده‌ها به کانون را خاطرنشان کرد و با اشاره به عضویت فرزندان خود در کانون پرورش فکری و کانون زبان افزود: در پیش‌برد برنامه‌های کودک و نوجوان‌محور مسئولان شهری را همراه در کنار کانون بدانید.

کانون بازوان پرتوان مسئولان

معاون فرهنگی کانون استان گیلان هم طی این نشست، به ابعاد فرهنگی شهرستان بندرانزلی اشاره و حضور شخصیت‌های فرهیخته و هنرمندان انقلابی در این شهرستان را امیدبخش خواند.

سجاد کوچک‌نژاد هم‌چنین، به نگاه فرهنگی مسئولان انزلی اشاره داشت و ضمن تشریح ظرفیت‌های کانون در حوزه فرهنگ‌سازی و فرصت‌سازی برای مدیریت شهری تاکیدکرد: کانون همیار بی‌منت و بازوان پرتوان مسئولان است.

وی تصریح‌کرد: کانون در تمامی عرصه‌های نیازمند فرهنگ‌سازی، برای مشارکت و کیفیت‌بخشی به برنامه‌ها آمادگی دارد.

کبری نوردوست و زلیخا شیرزاد، به‌ترتیب مربیان مسئول مراکز فرهنگی هنری شماره ۱ و ۲ کانون بندرانزلی نیز به تشریح برنامه‌ها و معرفی ظرفیت‌های مجموعه متبوع خود پرداختند.

خوانش اثر از سوی عضو کودک کانون  و تجلیل شهردار از ۳ عضو برگزیده مراکز بندرانزلی، پایان‌بخش این نشست به‌شمارمی‌رفت.

راه‌اندازی خانه بازی کودک مورد حمایت است

راه‌اندازی خانه بازی کودک مورد حمایت است

راه‌اندازی خانه بازی کودک مورد حمایت است

راه‌اندازی خانه بازی کودک مورد حمایت است

راه‌اندازی خانه بازی کودک مورد حمایت است

راه‌اندازی خانه بازی کودک مورد حمایت است

راه‌اندازی خانه بازی کودک مورد حمایت است

راه‌اندازی خانه بازی کودک مورد حمایت است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =