برگزاری ۱۵۰۰ کارگاه فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز کانون سیستان و بلوچستان در دهه فجر

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان در نشست خبری خود در آستانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به برگزاری ۱۵۰۰ کارگاه فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان خبرداد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، رییس کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در نشست خبری خود، ویژه برنامه‌های این کمیته را، برای اجرا در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تشریح کرد.

مدیرکل کانون ضمن خیرمقدم و تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر به خبرنگاران، گفت: پس از ابلاغی که از سوی ستاد دهه فجر مبنی بر مسئولیت کانون در کمیته کودک و نوجوان به این اداره‌کل سپرده شد، جلساتی با حضور نمایندگان ادارات و سازمان‌ها برگزارشد و با بررسی پیشنهادها، جدول ویژه برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان دهه فجر، برای اجرا در استان، تدوین شد.

محمدرضا سالاری ارایه هنرمندانه دستاورده‌های انقلاب اسلامی، آرمان‌های شهدا، امام شهدا و مجاهدت‌های مقام معظم رهبری در طول این سال‌ها، به نسل تازه انقلاب را یکی از رویکردهای کانون استان در برنامه ریزی برای این ایام دانست و افزود: برنامه‌های ما با محوریت جلب مشارکت حداکثری کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها در راستای بزرگداشت شعائر انقلاب طرح‌ریزی شده است.

رییس کمیته کودک و نوجوانان ستاد دهه فجر استان سپس «جذابیت و اثربخشی» را دو ویژگی برنامه‌های این کمیته برای اجرا در دهه فجر عنوان کرد و در این باره گفت: با توجه به تلاش همه جانبه دشمنان در حوزه کودک و نوجوان و صرف هزینه بسیار در این زمینه، طراحی و اجرای برنامه‌های اثربخش و جذاب برای ارایه دستاوردهای انقلاب به جامعه مخاطب در همه برنامه‌ها در نظر گرفته شده، تا کودکان و نوجوانان با این بخش مهم از تاریخ و فرهنگ خود آشنا شوند.

وی در ادامه به اجرای ۱۵۰۰ برنامه فرهنگی، ادبی، هنری، علمی و دینی در مراکز سراسر استان اشاره کرد و در شرح این فعالیت‌ها گفت: هم‌زمان با سایر نقاط کشور، برنامه‌های این کمیته با نواختن زنگ انقلاب در تمامی مراکز فرهنگی‌هنری کانون در استان آغاز خواهد شد.

سالاری حضور پیک امید در حاشیه شهر و روستاها را یکی از برنامه‌های کانون برای تقسیم این شادی با کودکان این مناطق عنوان کرد و گفت: تمام تلاش ما این است که نشاط این ایام را به مخاطبان بیشتری منتقل کنیم تا در انجام رسالت خود، که همان برقراری عدالت فرهنگی است، گام دیگری برداریم. وی در این بخش، هم‌چنین، به حضور تریلی سیار نمایش کانون و اجرای برنامه در استان هم اشاره کرد.

نقاشی، خوشنویسی، بحث آزاد، اوریگامی، کارت‌پستال سازی، برگزاری جشن‌ها، رونمایی از کتاب، برگزاری ویژه برنامه صبح شعر آهنگ بهاران و اجرای برنامه‌های مشترک با استانداری، پلیس راهور، شهرداری، ورزش و جوانان و دیگر سازمان‌ها بخش دیگری بود که مدیرکل کانون استان به آن اشاره کرد.

سالاری، هم‌چنین، با اشاره‌ای به وضعیت این روزهای خاورمیانه، به ویژه مسئله فلسطین و غزه، ضمن محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی، گفت: ما هیچگاه مردم این مناطق، به ویژه کودکان بی‌گناه را، فراموش نمی‌کنیم و برهمین اساس در بسیاری از برنامه‌ها، رویکرد ما آشنایی مخاطبان با این شرایط و تولید اثر است.

دفاع مقدس و لزوم تبیین این فرهنگ درخشان و انتقال آن به نسل کودک و نوجوان امروز هم، دیگر برنامه‌ای بود که رییس کمیته کودک و نوجوانان ستاد دهه فجر استان به آن اشاره کرد و از دیدار با خانواده محترم شهدا، عطرافشانی گلزار شهیدان و بازدید از موزه دفاع مقدس به عنوان بخشی از این برنامه‌ها نام برد که با حضور همکاران و اعضا اجرا خواهد شد.

گفتنی است در این نشست خبری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، گزارشی کوتاه از ۳۲ مرکز فرهنگی‎هنری ثابت، سیار روستایی و شهری و پستی استان، اقدامات انجام شده در خصوص جشنواره ملی نمایش عروسکی و پویانمایی، جشنواره نمایش با شعار «این صحنه خانه ماست»، جشنواره سرود و فعالیت‌های پیش‌بینی شده، ارایه و به تلاش همکاران جهادگر کانون در راستای کشف و پرورش استعدادهای اعضا و توانمندسازی آنان برای ادامه راه اشاره کرد.

در پایان سالاری پاسخگوی پرسش‌های خبرنگاران بود که در این بخش در خصوص کانون زبان ایران، انیمیشن بچه زرنگ، طرح کانون مدرسه، اسباب بازی، امکانات مراکز فرهنگی‌هنری، ضرورت گسترش ناوگان سیار کانون و اهمیت صنایع دستی بومی و محلی صحبت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =