کد خبر: 336730
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
بازدید 107
طرح ملی "کانون مدرسه"  در استان زنجان برگزار می‌شود

طرح ملی "کانون مدرسه" در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان؛ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زنجان از اجرای طرح ملی "کانون مدرسه" در مراکز فرهنگی هنری کانون با مشارکت آموزش و پرورش استان و با حضور دانش آموزان مدارس خبر داد.

علیرضا عیسی‌خانی گفت: طرح کانون مدرسه طرحی مشترک ما بین وزارت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری است که در سطح ملی منعقد شده است این طرح از پاییز ۱۴۰۲ در مراکز با حضور دانش‌آموزان مدارس تحت پوشش در حال اجرا می‌باشد. در این طرح دانش‌آموزان به صورت رایگان از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی نظیر قصه‌گویی، کتابخوانی، نمایش فیلم، کاردستی، نقاشی، سفالگری، کارگاه‌های نوشتن خلاق و ... استفاده می‌کنند.

عیسی خانی ضمن اشاره به مطالبه‌ی صریح و روشن مقام معظم رهبری در خصوص توجه کافی به موضوع پرورش در مدارس، همچنین تاکید ایشان مبنی بر لزوم پرداختن به روش‌ها و قالب‌های جدید در این حوزه (۱۳۹۹/۱۱/۰۹)، نشان‌می‌دهد اگر اهمیت این موضوع بیش از آموزش نباشد، کمتر از آن نیست. بر همین اساس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با طراحی برنامه‌های هدفمند و هم‌سو با دغدغه‌ها و مطالبات مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی (سند تحول بنیادین و سند برنامه درسی ملی) سعی دارد به عنوان بازوی توانمند پرورشی در کنار مدارس به ایفای نقش و مسئولیت سازمانی و اجتماعی خویش بپردازد.

مدیر کل کانون استان هدف از اجرای این طرح را نقش‌آفرینی موثر کانون در ارتقاء سطح برنامه‌های پرورشیِ مدارس و توانمندسازی دانش آموزان مبتنی بر ظرفیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حول ۵ محور ایمان، امید، هویت، نشاط و خردورزی عنوان کرد. این طرح به دو شیوه‌ی در حال برگزاری است شیوه‌ی اول: کانون یاران است که اعضا فعال با هماهنگی مدیران و مربیان پرورشی برنامه‌های فرهنگی هنری و ادبی ( جشنواره ها، مسابقات، پویش‌ها و...)  کانون را به اطلاع سایر دانش‌آموزان می‌رسانند تا آنها بر اساس توانمندی و علاقه خود شرکت کنند. شیوه دوم حضور دانش‌آموزان مدارس در کانون  در قالب "اردو" می باشد که برنامه‌های متنوعی توسط مربیان برایشان اجرا می‌گردد. که بیش از ۶ هزار کودک (پایه اول تا ششم) تحت پوشش در ۷ مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری  برای بیش از ۲۳ مدرسه ارائه خدمات می‌کنند.

 در پایان عیسی‌خانی از آمادگی کانون استان جهت ارائه خدمات فرهنگی و هنری و ادبی برای کودکان شهری و روستایی در مناطق مختلف خبر داد که خانواده‌ها می‌توانند با ثبت نام فرزندان خود در مراکز کانون از خدمات و فعالیت‌های فرهنگی کتاب محور استفاده نمایند.

طرح ملی "کانون مدرسه"  در استان زنجان برگزار می‌شود

طرح ملی "کانون مدرسه"  در استان زنجان برگزار می‌شود

طرح ملی "کانون مدرسه"  در استان زنجان برگزار می‌شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =