روزهای انقلاب به روایت تصویر با حضوراعضای انجمن عکاسی زنجان

جلسه حضوری انجمن عکاسان نوجوان استان زنجان با موضوع «روزهای انقلاب به روایت تصویر» در فضای کتابخانه مرکز قیدار با حضور مدرس انجمن آقامرادی و اعضای انجمن عکاسی در ایام مبارک دهه فجر با هدف آشنایی اعضا با «روزهای انقلاب به روایت تصویر» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری استان زنجان؛ زهرا مصطفایی سرپرست مرکز قیدار اظهار داشت: جلسه حضوری انجمن عکاسان نوجوان استان زنجان  با موضوع «روزهای انقلاب به روایت تصویر» در فضای کتابخانه مرکز قیدار با حضور مدرس انجمن خانم آقا مرادی و اعضای انجمن عکاسی در ایام مبارک دهه فجر با هدف آشنایی اعضا با «روزهای انقلاب به روایت تصویر» برگزار شد.

آقامرادی مدرس انجمن در ادامه بیان کردند عکاسی تا پیش از انقلاب اسلامی علیرغم تاریخ طولانی و حضور مستمر خود در ایران بیشتر به عنوان یک فن یا هنری کاربردی محسوب می‌شد، در واقع تا پیش از آن عکاسی در خدمت چیز دیگر مانند صنعت، تبلیغات، مطبوعات، یادگاری و غیره بود.

کمی پیش از ثمردهی جنبش مردمی ایران و با گسترش رویکردهای انتقادی در میان هنرمندان و متفکرین، افراد انگشت شماری بودند که در کنار فیلم‌سازی مستند به جنبه‌های بیان‌گرا و تاثیرگذار قدرتمند عکاسی وقوف یافتند و آن را به کار بردند، برخی از این افراد مانند عباس عطار و کاوه گلستان با آژانس‌های معتبر بین‌المللی همکاری می‌کردند و به چهره‌هایی شاخص در عکاسی جهان بدل شدند.

این جریان زمانی شکل گرفت که هنرمندان پیشرو و انقلابی با تکیه بر رویکردهای اجتماعی، همان‌طور که گفته شد در صدد یافتن راهی برای برقراری ارتباطی موثر با مخاطبین عام و گسترده بودن در این میان قابلیت‌های بازنمایی واقع‌گرایانه مربوط به سینما پیشتر خود را اثبات کرده‌ بود و هنگامی که این قدرت درخدمت فیلم‌سازی مستند قرار گرفت، عکاسی نیز به قابلیت جدیدی دست‌یافت. در بحبوحه انقلاب اسلامی برخی نام‌ها در عکاسی ایران تثبیت شدند، برخی ظهور کردند و برخی از عکاسی آماتور به دنیای حرفه‌ای وارد شدند.

محسن راستانی، بهمن جلالی، رعنا جوادی، کاوه کاظمی و بسیاری دیگر که پیش از این نیز عکاسی می‌کردند در جریان انقلاب قوام یافتند و شاخص شدند و عکاسان بعضا جوانی که در دوران انقلاب کسب تجربه نمودند بعدتر به عکاسان دفاع مقدس تبدیل شدند، سعید صادقی، جاسم غضبانپور، رسول ملاقلی‌پور و دیگرانی که تعدادشان بسیار بیشتر است.

پایان بخش برنامه اعضا به همراه مدرس دوره نمونه  عکاس های  از آثار زمان انقلاب را بر اساس موضوع جلسه انجمن نقد و بررسی نمودند.

روزهای انقلاب به روایت تصویر با حضوراعضای انجمن عکاسی زنجان

روزهای انقلاب به روایت تصویر با حضوراعضای انجمن عکاسی زنجان

روزهای انقلاب به روایت تصویر با حضوراعضای انجمن عکاسی زنجان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =