برگزیدگان مرحله‌ استانی دومین جشنواره‌ ملی سرود آفرینش در ایلام معرفی شدند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام، مرحله‌ استانی دومین جشنواره سرود آفرینش (نغمه‌های روشن فردا) اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و راه یافتگان به بخش ملی معرفی شدند.

برگزاری مرحله استانی دومین جشنواره سرودکانون استان ایلام دردهه مبارک فجر

فاطمه رستگار مدیرکل کانون استان ایلام گفت: از بین ۱۸ شرکت کننده در دو بخش کانونی و آزاد در پایش اولیه، ۸ گروه انتخاب شدند و به مرحله استان راه یافتند. وی در رابطه با اهمیت سرود ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این خصوص می فرمایند:((سرودی بسازید که بچه‌ها آن را زمزمه کنند. از هنر حدّاکثر استفاده را باید کرد... اگر بتوانید یک سرود زیبای اثرگذار خوش‌مضمون درست کنید، جوری که بچّه‌ها وقتی در کوچه راه می روند، از خانه به مدرسه می روند، زیر لبشان آن را زمزمه کنند، یک کار بسیار بزرگی کرده‌اید)) و ما به پیروی از این سخنان حکیمانه، جشنواره سرود نغمه های روشن فردا را برگزار کردیم. وی با اشاره به گروه های بررگزیده ادامه داد: گروه پناه، کاری از مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ شهر ایلام و یک گروه آزاد از شهرستان آبدانان معرفی و به مرحله کشوری راه یافتند.

برگزاری مرحله استانی دومین جشنواره سرودکانون استان ایلام دردهه مبارک فجر

وی ادامه داد: دومین جشنواره ملی سرود آفرینش با هدف عمومی‌سازی و مردمی سازی سرود در اقشار مختلف جامعه، ایجاد نشاط اجتماعی و همچنین ارتقای ظرفیت سرود به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی جامعه برای حضور نوجوانان مطرح است. وی ادامه داد: جشنواره سرود امسال با موضوعات ملی و آیینی شامل: سرزمین من (ایران، وطن، پرچم و ...)، دفاع مقدس، ایثار و شهادت، نام‌آوران (شخصیت‌ های تاریخی و انقلابی)، مراسم و مناسبت‎های ملی و آیینی و آزاد برگزار شد.

برگزاری مرحله استانی دومین جشنواره سرودکانون استان ایلام دردهه مبارک فجر

رستگار ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در جهت تعمیق و ترویج هنر ارزشمند و انقلابی سرود ودر راستای ترویج فرهنگ انقلاب، کشف استعدادهای برتر اعضا و دانش آموزان در عرصه‌های هنری، حضور فعال و پرشور دختران نوجوان، تقویت روحیه مشارکت، همکاری، نشاط و شادابی در مخاطبان و مهارت‌افزایی و پایدارسازی اعضا ، این جشنواره را در مراحل استانی و سپس به صورت ملی  برگزار کرده است. رستگار در پایان از همکاری اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی و هنچنین حوزه هنری استان در برگزاری این جشنواره تقدیر کرد.

برگزاری مرحله استانی دومین جشنواره سرودکانون استان ایلام دردهه مبارک فجر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =