تمرینات نمایش در مراکز کانون البرز برای حضور در مرحله‌ی استانی جشنواره ‌ی هنرهای نمایشی

اعضا و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز تمرینات مستمر خود برای حضور در مرحله‌ی استانی نوزدهمین جشنواره‌ی ملی هنرهای نمایشی را انجام می‌دهند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استاان البرز، با توجه به اعلام واحد هنری کانون استان مبنی بر برگزاری مرحله‌ی استانی  جشنواره‌ی هنرهای نمایشی از اول تا سوم اسفند ماه ۱۴۰۲، مربیان فرهنگی و هنری مراکز کانون پرورش فکری  کودکان و نوجوانان استان از چند ماه قبل، تمرینات خود را آغاز کرده و با نزدیک شدن به زمان جشنواره این تمرینات را به صورت مستمر در مراکز اجرا می‌کنند.

تمرینات نمایش در مراکز کانون البرز برای حضور در مرحله‌ی استانی جشنواره ‌ی هنرهای نمایشی

تمرینات نمایش در مراکز کانون البرز برای حضور در مرحله‌ی استانی جشنواره ‌ی هنرهای نمایشی

طبق فراخوان جشنواره، نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «این صحنه خانه ماست»  در بخش‌های نمایش (صحنه، عروسکی، زنده_عروسکی)، نمایش خلاق (نمایش کتابخانه­ای، بازی‌ نمایش) و نمایشنامه‌نویسی برگزار شده  و عمومی‌سازی و مردمی‌سازی نمایش در جامعه و فضاسازی و ارتقای ظرفیت نمایش به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی از اهداف این جشنواره است.

موضوع جشنواره نیز شامل توجه به نامداران، امیدآفرینی، آیین‌های بومی، سنتی، مذهبی، طنز، محیط زیست و آزاد بوده  و گروه سنی نوجوانان و جوانان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگسالان امکان شرکت در این رویداد هنری را دارند.

توجه به مفهوم خانواده و اهمیت آن، توجه به نامداران دینی، ملی و اسطوره‌ای با پررنگ کردن شخصیت‌های آنان در نمایش‌ها، توجه به ایجاد امیدآفرینی در تولید نمایش، توجه به داستان‌هایی با موضوع‌های محیط زیست، طنز، سبک زندگی و مهارت‌های اجتماعی، توجه به نمایش‌های آیینی و سنتی، توجه به استفاده از کتاب‌های چاپ شده در کانون، توجه به خلق زاویه دید جدید در تولید آثار نمایشی و توجه به فرهنگ و بوم مناطق مختلف ایران رویکردهای ارزش‌گذاری نمایش‌ها در این جشنواره است.

مرحله کشوری این جششنواره شهریور ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =