مرکز فرهنگی‌هنری مهرستان(سیستان و بلوچستان) به بهره‌برداری رسید

مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ متر و زیربنای ۸۵۰ متر هم‌زمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان مهرستان به بهره‌برداری رسید

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، مرکز فرهنگی‌هنری مهرستان به بهره‌برداری رسید.

در مراسم افتتاح این پروژه، که با حضور گسترده مسئولان استانی و محلی همراه بود، مدیرکل کانون استان ضمن تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی و در پیش بودن اعیاد شعبانیه، به استناد سخنان مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی در خصوص اهمیت کار فرهنگی گفت: سال‌هاست دشمنان با تمام امکانات خود، فعالیت‌های گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند که حوزه کودک و نوجوان و هویت ملی آنان، به دلیل اهمیت آن، جایگاه ویژه‌ای در هدف‌گذاری این گروه دارد.

محمدرضا سالاری ادامه داد: در این شرایط، انجام فعالیت‌های فرهنگی، ابزار بسیار کارآمد و امیدبخشی است برای مقابله با این نبرد همه جانبه.

وی در ادامه با معرفی کوتاهی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و فعالیت‌های آن، گفت: کانون، به عنوان یک مجموعه فرهنگی متخصص در حوزه کودک و نوجوان با برنامه‌هایی در راستای فرهنگ، هنر و ادب، در زمینه رشد فکری و پرورش ذوقی کودکان و نوجوانان، فعالیت می‌کند و با فراهم کردن زمینه بروز استعدادهای ایشان، سعی در توانمندسازی آنان دارد.

سالاری سپس خطاب به کودکان و نوجوانان حاضر در این مراسم گفت: این امکانات به بهترین شکل برای شما فراهم شده که ضمن بهره مندی از این امکانات، ما امیدواریم خدمتگزار شایسته‌ای برای کودکان و نوجوانان این شهرستان باشیم.

مدیرکل کانون در پایان با اشاره به نزدیک بودن انتخابات و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر رقابت سالم، سلامت انتخابات و مشارکت حداکثری در این امر، مسابقه‌ای را طراحی کرد و از دانش‌آموزان خواست با موضوع «مشارکت و دعوت» از خانواده و آشنایان عکاسی کنند و جایزه بگیرند.

فرماندار مهرستان نیز با قدردانی از همه کسانی که برای آماده سازی این زیرساخت فرهنگی نقش آفرینی کردند، گفت: اگر کار فرهنگی در فکر و ذهن کودک و نوجوان نهادینه شود، شرایط در خانواده و جامعه بهتر خواهد شد.

عبدالناصر درازهی، احداث مرکز کانون را اتفاق بسیار خوبی دانست و گفت: همه باید تلاش کنیم این مجموعه و امکانات قابل توجه آن به خوبی حفظ و نگهداری شود.

داود شهرکی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز با ابراز خرسندی از شروع فعالیت این مرکز فرهنگی‌هنری، در زمینه تامین و تجهیز آن قول مساعد داد.

گفتنی است کلنگ احداث مرکز فرهنگی‌هنری مهرستان در سال ۱۳۹۴ در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ متر و زیربنای ۸۵۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۵۶ میلیارد ریال به زمین زده شد.

از امکانات این مرکز می‌توان به اتاق قصه‌گویی، کارگاه‌های سفال و نقاشی، سالن کتابخانه، سالن اجتماعات با زیربنای ۲۵۰ متر و گنجایش ۱۲۰ نفر اشاره کرد.

فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولان اداره‌کل راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، معتمدین، خانواده‌ها و دیگر مدیران محلی در مراسم افتتاح مرکز فرهنگی‌هنری مهرستان حضور داشتند.

مرکز فرهنگی‌هنری مهرستان(سیستان و بلوچستان) به بهره‌برداری رسید

مرکز فرهنگی‌هنری مهرستان(سیستان و بلوچستان) به بهره‌برداری رسید

مرکز فرهنگی‌هنری مهرستان(سیستان و بلوچستان) به بهره‌برداری رسید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =