گوهری : یکی از جنبه های اساسی در زندگی ما تقویت باورهای دینی و مذهبی است؛

با هدف تاکید بر انجام فعالیت های دینی و توسعه و ترویج نماز، جلسه ای با حضور مدیر کل کانون و ستاد اقامه نماز استان در مورخ 16 بهمن ماه در کانون برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، جلسه شورای اقامه نماز  با حضور حمیدرضا گوهری مدیر کل کانون، اکبر عظیمی مدیر ستاد اقامه نماز استان و دیگر  اعضای شورا در تاریخ سه شنبه 16 بهمن ماه برگزار گردید.

در ابتدای جلسه حمید رضا گوهری مدیر کانون  استان ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین و تشکر وقدردانی از تلاش های ستاداقامه نماز و عرض تبریک به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی گفت: بی تردید یکی از جنبه های اساسی در زندگی ما تقویت باورهای دینی و مذهبی است و ما باید تلاش کنیم که باورهای دینی را به عنوان یک ارزش مسلم  که  دیگر ارزش های انسانی را تحت تأثیر  قرار می دهد،  در کودکان و نوجوانان ایجاد کرده و رشد دهیم.

وی خاطر نشان کرد : از آن جا که یکی از رسالت های کانون تقویت و رشد فکری کودکان ونوجوانان است لذا پرورش کودک متدّین، انقلابی، اهل نماز و اخلاق مدار از وظایف و اهداف کانون می باشد و ما با هدف توسعه و ترویج امر نماز به ویژه در میان جامعه هدف طی سال جاری، فعالیت های چشمگیری داشته ایم.

گوهری به انجام فعالیت های ویژه در  ایام اربعین حسینی جهت 1000کودک عاشورایی در مرز باشماق اشاره کرد و افزود : به منظور ایجاد شوق و انگیزه در زائرین کودک و نوجوان اقدام به برپایی موکب نمودیم و در آنجا با توزیع کتاب و هدیه از مهمانان کوچک امام حسین (ع) پذیرایی کردیم.

وی در ادامه اظهار داشت : در ایام ماه مبارک رمضان در کنار افطاری برای بچه های حاشیه شهر با حضور بیش از 1000 کودک ونوجوان ،  برنامه های خوبی با هدف پرورش و رشد حس دینی و ترویج فرهنگ ساده زیستی برگزار نموده ایم و در همه مراکز استان، مربیان  فرهنگی هنری و ادبی اقدام به ترویج امر نماز و آشنایی با مضامین آن در قالب نقاشی نمازی، برگزاری کارگاه های آشنایی با احادیث و معرفی کتاب با محتوای عبادی و همچنین برگزاری کارگاه های کاردستی با موضوع چادر و جانماز نموده اند.

گوهری به برپایی نمایشگاه های فصلی با مضامین نمازی اشاره کرد و با بیان این نکته که همواره به ابعاد دینی فعالیت ها نگاه ویژه داشته ایم گفت : در طرح کانون مدرسه معمولاً تلاشمان این بوده و هست تا وارد بعد دینی فعالیت ها شویم چرا که این مهم، نیاز کودکان و نوجوانان می باشد و از بستر  قصه گویی با مضامین دینی و عبادی بسیار بهره گرفته ایم.

گوهری در بخش دیگری از صحبت های خود ضمن اشاره به اهمیت کارهای فرهنگی و تبلیغی گفت: کانون آمادگی دارد تا با همکاری ستاد اقامه نماز استان اقدام به اجرای مجموعه برنامه های فرهنگی در قالب جشنواره قصه گویی، برپایی نمایشگاه آثار نمازی، جشنواره سرود و نمایش کند.

در ادامه اکبر عظیمی مدیر ستاد اقامه نماز استان ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و اشاره به اهداف و دستاوردهای انقلاب از تلاش های مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تقدیر بعمل آورد و اظهار داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یک چهره کاملاً فرهنگی هستند، انتظار این است که بیش از پیش در زمینه فرهنگ سازی، توسعه و ترویج امر نماز در میان جامعه هدف که از ویژگی های بسیار حساس و مهمی برخوردار هستند تلاش و برنامه ریزی نمایند و باید توجه داشت بحث فرهنگ و فرهنگ سازی از ظرافت های خاصی نیز برخوردار است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: ما تابع دین مبین اسلام هستیم و معنویات و توجه به آن از اهم اهداف این دین پاک می باشد و ظهور 124 هزار پیامبر از جانب خدا نشانه اهمیت و یادآوری امر معنویات و دینی است و اگر باور و اعتقاد دچار ضعف شود قطعاً زمینه ظهور کجروی فراهم می شود و راه اصلی تقویت معنویات توجه به امر نماز است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان در اهمیت نماز با اشاره به آیه ی 114 سوره ی هود به عنوان امیدبخش ترین آیه، اظهار داشت: خداوند  در این آیه می فرمایند؛ و نماز را (اول و آخر) روز به پا دار و نیز در ساعات آغازین شب، که البته حسنات و نکوکاری ها، سیّئات و بدکاری ها را نابود می‌سازد.

وی در خاتمه ضمن برشمردن موارد مهم دیگری از دید گاه قرآن در باب اهمیت نماز به بحث تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان، ضرورت امر فرهنگ سازی ، ضرورت بهره گیری از بستر فضای مجازی با هدف ترویج امر نماز و پیشگیری از مسموم نمودن فضای جامعه بویژه در بستر فضای مجازی نکاتی را یادآور شد.

در این جلسه جزئیات بهره گیری از سامانه سجاده تشریح و نهایتاً نمازخانه کانون نیز توسط مدیر و کارشناسان ستاد مورد بازدید قرار گرفت.


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =