کد خبر: 337396
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
رویداد فرهنگی «نقش من»

اعضای نوجوان و والدین در رویداد فرهنگی «نقش من» با رویکرد نقش اهمیت انتخاب و مسئولیت‌های فردی و اجتماعی شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، رویداد فرهنگی «نقش من» روز چهارشنبه ۲ اسفندماه با حضور پروین پشتکوهی مدیرکل، کارکنان کانون پرورش فکری، اعضای دختر و پسر نوجوان همراه با والدین در مرکز فرهنگی هنری مجتمع آفرینش برگزار شد.

این رویداد با هدف اهمیت نقش «انتخاب» در زندگی فردی و اجتماعی،مشارکت و حس مسئولیت اجتماعی در تعیین سرنوشت نوجوانان در جامعه و خانواده ها برگزار گردید.

رویداد فرهنگی «نقش من»

در ابتدای این ویژه برنامه پروین پشت‌کوهی، بیان کرد: افراد باید از کودکی در فعالیت های اجتماعی شرکت کنند و با شرکت در این فعالیت ها زندگی کردن را تمرین کنند.

وی افزود: برنامه های اجتماعی از کارهای کوچک مثل کمک به دیگران شروع میشود و کارهای بزرگتر و مهمتری نظیر شرکت در انتخابات را در برمیگیرد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان تاکید کرد: هرکدام از ما در هر جایگاهی که هستیم باید نمایندگان صالح را انتخاب کنیم تا با قانونگذاریِ درست باعث پیشرفت جامعه ایران شوند.

انسیه اسفندی، به عنوان مدرس کنشرگر اجتماعی در حاشیه‌ی این رویداد فرهنگی اظهار کرد: هر کدام از ما به عنوان کنشگر اجتماعی با اتفاقات مختلفی روبرو می‌شویم و در برابر آنها واکنش های متفاوتی نشان می‌دهیم. کودکان و نوجوانان، قهرمان های اجتماعی اند.

وی افزود: اگر قهرمانان ایران در طول تاریخ وظیفه و مسئولیت اجتماعی خود را انجام نمی‌دادند، هرگز قهرمان نمی‌شدند؛ و حال نوبت نوجوانان است که وظیفه‌ی اجتماعی خود را انجام دهند.

اسفندی ضمن ابراز امیدواری برای داشتن انتخابات پرشور، ادامه داد:پیامبر(ص) بهترین اسوه‌ی مسئولیت پذیری است. ما به عنوان مسلمان باید از ایشان الگو بگیریم و در برابر جامعه حس مسئولیت داشته باشیم.

رویداد فرهنگی «نقش من»

در ادامه این رویداد نوجوانان ضمن آموزش از روند مشارکت در انتخابات در یک انتخاب نمادین شرکت کردند.

رویداد فرهنگی «نقش من»

طی این فرایند اعضای نوجوان تمام مراحل انتخابات را به صورت واقعی تجربه نمودند و از بین سه کاندید با ویژگی های شخصیتی متفاوت به کاندیدای خود رای دادند و برگه رای را در صندوق انتخابات انداختند.

رویداد فرهنگی «نقش من»

سپس بعد از پایان رای گیری اعضای نوجوان با شمارش برگه های رای، کاندید دارای بیشترین رای را مشخص و معرفی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =