کد خبر: 337397
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
بازدید 75
آخرین اتاق فرمان سال 1402 با خبرهای خوش برگزار شد

برنامه اتاق فرمان در راستای همایش مدیران کانون‌های کل کشور برای بررسی چشم‌اندازهای کانون و اهداف و سیاست‌ها در مرکز یک کانون همدان با حضور مدیرکل، کارشناسان و کارکنان سراسر استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، برنامه اتاق فرمان در راستای همایش مدیران کانون‌های کل کشور برای بررسی چشم‌اندازهای کانون و اهداف و سیاست‌ها در مرکز یک کانون همدان با حضور مدیرکل، کارشناسان و کارکنان سراسر استان برگزار شد.

در ابتدا مدیر کل کانون در مورد 28 بند از سخنان مقام معظم رهبری در خصوص کانون و وظایف آن صحبت کرد و ادامه داد: باید بر روی هر یک از آن سخنان فکر کرد و کاری خلاقانه انجام داد.

معصومه ابراهیمی‌هژیر افزود: کانون یک مکان آموزشی صرف نیست بلکه مکانی تربیتی و پرورشی با انجام کارهای خلاقانه برای کودکان و نوجوانان است و اینجاست که ما با آموزش و پرورش متفاوت هستیم.

سپس وی به فابک( فلسفه اسلامی برای کودکان) اشاره و تصریح کرد: فابک به عنوان معیار خردورزی در نظر گرفته شده که باید در سال 1403 با قدرت در این زمینه کار کنیم و پیشنهاد می‌کنم که تمامی کارکنان کتاب 4 جلدی " گام به گام تا اندیشه" را مطالعه کنید.

آخرین اتاق فرمان سال 1402 با خبرهای خوش برگزار شد

مدیر کل به چرخه جذب و همراهی اشاره و خاطرنشان کرد: هر چه عضو ما کم سن و سال باشد ما زمان بیشتری داریم و وقتی به نوجوانی و ارشدی رسید نباید او را رها کنیم بلکه باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که او خود فرزندانش را به کانون بیاورد و در مواقع نیاز و کمک به ما کمک کند.

وی اظهار کرد: چرخه بعدی آموزش و هم افزایی است و باید بدانیم که کارهای کانون فرایند محور بوده برای مثال فیلم بچه زرنگ است 2 میلیون آن فیلم را دیده اند حل از آن تعداد چند نفر به کانون مراجعه کرده اند و اینجاست که ما باید کار فرایندی را جدی بگیریم و پیگیر باشیم.

ابراهیمی‌هژیر به چرخه تولید اشاره و تصریح کرد: بچه ها به این چرخه نیا زدارند که باید به روز باشد؛ در خصوص رقابت و جشنواره‌ها هم قرار است تعداد کمتر شود ولی برای جشنواره‌هایی هم که می‌مانند کا با قوت و جدیت پیگیر یو انجام شود.

وی با اشاره به طرح قاف و سیمرغ گفت: قاف باشگاهی برای گردهم آوردن نویسندگان و شاعران نوجوان و جوان مستعد است که قرار است هر چند وقت یک بار دور هم جمع شوند البته با حضور نویسندگان و شاعران مطرح کشوری و با هم به تبادل اطلاعات بپردازند. طرح سیمرغ هم طرحی است که باید مربیان از هر مدرسه یک نویسنده را شناسایی کنند و عضو باشگاه سیمرغ شوند.

آخرین اتاق فرمان سال 1402 با خبرهای خوش برگزار شد

مدیر کل کانون ادامه داد: مراکزی به عنوان مراکز الگو تعریف شده‌اند که در سال 1403 باید حساب شده قدم بردارند و و باید تمامی نکات یک کانون را رعایت کنند و ستاد باید پشتیبان این مراکز باشد.

وی به تربیت کنشگری کودکان و نوجوانان تأکید و خاطرنشان کرد: هر مرکزی در هر منظقه و شهرستانی باید در دل خود باشگاهی متناسب با زیست بوم منطقه و ظرفیت اعضای مورد نظر خود تشکیل دهند زیرا هدف تربیت بچه‌هایی کنشگر است.

ابراهیمی‌هژیر بیان کرد: در تمامی فعالیت‌ها خانواده را مورد توجه قرار دهید و محوریت کار که کتاب و کتاب خوانی است را فراموش نکنید برای همه توضیح دهید که کانون در زمینه نشر و تولید کتاب قدم های بسیار بزرگی برداشته به طور یکه در سال جاری هر روز 3 عنوان کتاب به چاپ رسیده است و این در در سطح کشور بی نظیر است.

وی با بیان اینکه حلقه های میانی و مردمی مانند موسسات و ادارات هماهنگ را کانون و فعالیت‌های آن را همیشه مورد توجه قرار دهید، افزود: در شهر و منطقه خود این حلقه های میانی را کشف کنید و با هم تبادل داشته باشید.

آخرین اتاق فرمان سال 1402 با خبرهای خوش برگزار شد

مدیرکل به پویش کتابخوانی اشاره و اظهار کرد: این پویش در جهت معرفی کتاب های کانون و نشر آن مهم است. اخیرا کتابهای نادر ابراهیمی به همت کانون بعد از 20 سال به تعداد 20 جلد رونمایی شد که تمامی داستانهای نادر ابراهیمی نگاه فلسفی و توجه به مسائل روز دارد که توصیه می‌کنم مربیان این کتاب‌ها را بخوانند.

وی بر روی طرح کانون-مدرسه تأکید و تصریح کرد: کانون یار را جدی بگیرید و باید همه مراکز در مدارس مناطق تحت پوشش خود یک تابلو داشته باشید که تمامی فعالیت‌های کانون با آن کانون یار در مدرسه به دانش‌آموزان معرفی شود.

ابراهیمی ‌هژیر با بیان اینکه گل کار کانون برنامه‌های تابستان و در زمان اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و حتی والدین است، گفت: باید تا یک ماه آینده برنامه تابستان را برای مراکز خود نوشته باشید و برنامه‌ریزی را انجام دهید.

وی با اشاره به کانون زبان ایران بیان کرد: کانون زبان را برای اعضا و والدینی که مراجعه می‌کنند به خوبی معرفی کنید زیرا تنها موسسه در ایران است که قدمتی 100 ساله دارد و مدرسان آن با دقت و گذراندن آزمون‌های مختلفی انتخاب می‌شوند.

مدیرکل کانون با بیان اینکه استان همدان اولین استان بوده که برای تهیه مکان کانون زبان از ظرفیت مدارس آموزش و پرورش استفاده کرده است، افزود: با انگیزه و انرژی کارها را انجام دهید اینجا کانون مهربانی است و باید وفاق و همدلی حرف اول را بزند.

آخرین اتاق فرمان سال 1402 با خبرهای خوش برگزار شد

وی از اجرای فعالیت مراکز به شکل های مختلف برای کودکان غزه و شهدای کرمان تشکر کرد و گفت: دکتر علامتی از تمامی مربیان ومسئولان مراکز برای این همدلی تشکر کردند.

ابراهیمی‌هژیر با بیان اینکه با اموالی که در مراکز خود دارید مهربان باشید تصریح کرد: به سمت درآمدزایی باید برویم و از مکان‌های پرتی که داریم باید بهترین استفاده را کنیم و حتی کافه کتاب را برای گروه سنی نوجوانان با توجه به خواسته و نیازهای آنها طراحی و عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به موضوع آموزش و پژوهش تأکید کرد: آموزش و پژوهش برای به روز کردن اطلاعات لازم بوده که از الان برای سال آینده باید برنامه‌ریزی داشته باشید خود این کار باعث رشد و حرکت رو به جلو می‌شود.

مدیر کل به ایجاد دالان‌های رشد تخصصی در مراکز اشاره و خاطرنشان کرد: هر مرکز با توجه به ظرفیت، فرهنگ، هنر، صنایع دستی و ... منطقه خود می‌تواند یک مرکز برند باشد مثلا مرکز فیرروزان مرکز آموزشی و تولید عروسک گندمی، مرکز صالح‌آباد تولید عروسک باران‌خواه، مرکز اسدآباد محجل تولید عروسکهای محلی و ... که باید این ظرفیت و استعداد حوزه خود را شناسایی، تقویت و عملیاتی کنید.

آخرین اتاق فرمان سال 1402 با خبرهای خوش برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =