اختتامیه‌ی مرحله‌ی استانی نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی در کانون کرمانشاه

پس از اجرای ۲۷ نمایش از سراسر استان، اختتامیه‌ی مرحله‌ی استانی نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی در کانون کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، پس از اجرای ۲۷ نمایش از سراسر استان، اختتامیه‌ی مرحله‌ی استانی نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی در کانون کرمانشاه برگزار شد.
محمد خیاط زنجانی مدیرکل کانون استان، با خیرمقدم به میهمانان، گفت: در آثار نمایشی باورها و دغدغه‌ها و با نمایش کشیدن ارزش‌ها رخ می‌دهد؛ در واقع هنرمند حرف‌های خود را از این طریق به گوش مخاطب می‌رساند. نسل کودک  و نوجوان نیز به‌ویژه با حضور هنرمندانه‌ی خود در این آثار توانستند بر رونق کارهای نمایشی بیافزایند و به شکلی پرشور در این زمینه ظاهر گردند.
وی افزود: کسانی‌که پا به عرصه‌ی کودک و نوجوان می‌گذارند باید به عشق رسیده باشند و عاشقی را تجربه نمایند و کودکان و نوجوانانی که در این زمینه ظاهر می‌گردند در واقع آینده‌پژوه و درک‌کننده‌ی نیازهای جامعه هستند. کار در حوزه‌ی کودک و نوجوان  با توجه به تمام حساسیت‌ها مهم است و باید خدا قوت گفت با تمامی کسانی‌که در حوزه‌ی کودک و نوجوان نقش‌آفرینی می‌کنند.

اختتامیه‌ی مرحله‌ی استانی نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی در کانون کرمانشاه
زنجانی تصریح کرد: باید از این فرصت‌ها برای انتقال تمامی ارزش‌ها استفاده کرد، همان‌طور که در قرآن کریم وقایع به شکلی قابل درک برای ما تصویرسازی گردیده و در قالب تصویر، نمایش، تمثیل و مثال مفاهیم در آن آورده شده که سرآغاز یک اثر هنری است، طبق روایات نیز زمانی‌که آدم آفریده شد، عقل را انتخاب نمود و خداوند دین و حیا نیز از آن جدا ندانست.
مدیرکل استان تاکید کرد: این رویدادهای فرهنگی نباید نادیده گرفته شود و سرآغازی باشد برای اتفاقات بزرگ‌تر تا کودکان و نوجوانان بتوانند در محلی امن همچون کانون، در زمینه‌های هنری پرورش یافته و نقش‌آفرینی نمایند و در این زمینه حضور پر رنگ‌تری داشته باشند. در کانون کرمانشاه نیز آثار ارزشمندی خلق گردیده که محل توجه هنرمندان نیز هست، در حال حاضر نیز از تمامی عزیزانی که برای رقم‌زدن چنین رویدادی تلاش شبانه‌روزی داشتند، تشکر می‌کنم.
محمد خیاط زنجانی خاطرنشان کرد: برنده‌ی این روزها کسانی هستند که از محروم‌ترین نقطه‌های استان با اهتمام ویژه‌ی خود کارهایی را به روی صحنه آوردند و این بیش از جنبه‌های تخصصی کار ارزشمند است و مهم، این نقش‌آفرینی و حضور اجتماعی است و پیروز این میدان عزیزانی هستند که با داشتن کمترین امکانات در این عرصه ورود پیدا کردند که برای یکایک شما آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون را دارم.

اختتامیه‌ی مرحله‌ی استانی نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی در کانون کرمانشاه
پخش کلیپی از روند جشنواره، اجرای سرود نمایش کانون استان (توسط اعضا، مربیان و والدین آنها) و... از دیگر برنامه‌های اختتامیه بود؛ همچنین معرفی برگزیدگان توسط هیات داوران و تقدیر از نمایش‌های برگزیده، داوران، ناظر و دبیر جشنواره نیز در ادامه صورت پذیرفت.
گفتنی‌است، فرزاد زیدی‌نژاد از استان لرستان ناظر مرحله‌ استانی نوزدهمین جشنواره‌ی ملی هنرهای نمایشی در کانون کرمانشاه را عهده‌دار بود و محمدرضا درند، توران کولیوند و سروش پیمبری داوران جشنواره‌ی هنرهای نمایشی در استان و یگانه عبدالمالکی کارشناس هنرهای نمایشی کانون کرمانشاه دبیر این جشنواره بودند.
لازم به ذکر است پس از دو روز رقابت بین ۲۷ اثر از سراسر استان، هیات داوران بر اساس سیاست‌های جشنواره، نگاه کانون و شعار شیوه‌نامه؛ سه نمایش را به عنوان برگزیدگان مرحله‌ی استانی نوزدهمین جشنواره‌ی ملی هنرهای نمایشی در کانون کرمانشاه با این عنوان‌ها معرفی نمودند: روژا دلنیا باش (به کارگردانی رحمت غلامی)، رستم و اکوان دیو (به کارگردانی آرمین دزفولی‌زاده)، پیکنیک در میدان جنگ (به کارگردانی پژمان آقایی).

اختتامیه‌ی مرحله‌ی استانی نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی در کانون کرمانشاه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =