قصه‌گویی مربی کانون استان بوشهر در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی «شهاب» بغداد

بتول کیمیایی مربی مرکز نخل تقی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان عسلویه استان بوشهر در اولین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی «شهاب» که در شهر بغداد برگزار می‌شود، حضور خواهد داشت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی «شهاب» از سوی موسسه الهدی در شهر بغداد کشور عراق برگزار می‌شود و بتول کیمیایی مربی مرکز فرهنگی هنری نخل تقی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان عسلویه با قصه «کاکلی» در این جشنواره حضور دارد.

بر اساس این خبر، موسسه فرهنگی، تربیتی و رسانه‌ای کودک و نوجوان الهدی اولین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی «شهاب» را در حمایت از کودکان مظلوم غزه برگزار می‌کند.

برنامه‌های جشنواره به مدت سه روز و با حضور شخصیت‌های رسمی و فرهنگی کشور عراق در شهر بغداد برگزار خواهد شد. برهمین اساس مراسم گشایش جشنواره شامل فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف در حمایت از کودکان غزه است.

استبرق الکاظمی، حسین علی هارف، لقاء الجبوری و علی جابر از کشور عراق، بتول کیمیایی از ایران، حمزه عقرباوی از فلسطین، ساره قصیر از لبنان، ماحی صدیق از الجزایر، نسرین النور از بحرین، میثاء المنذریه از عمان، رائده القزماوی از تونس، فاطمه الحاجی از عربستان سعودی، سماح ابوبکر عزت از مصر، نعیمه محایله از فرانسه، ضحی الخصاونه از اردن و هبه المندلی از کویت در این جشنواره قصه‌گویی می‌کنند.

قصه‌گویی مربی کانون در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی «شهاب» در بغداد

قصه‌گوی ایرانی از بین چندین مربی کانون به پیشنهاد معاونت فرهنگی کانون انتخاب و از سوی امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی «شهاب» معرفی شده است.

در حاشیه این جشنواره نیز دوره‌های آموزش قصه‌گویی و آشنایی کودکان عراق با هنر قصه‌گویی و روایت داستان‌های مقاومت از سوی مهمانان برگزار می‌شود.

همچنین برگزاری چندین همایش و نشست تخصصی در زمینه قصه‌گویی از دیگر برنامه‌های جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی «شهاب» است.

اولین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی «شهاب» با همکاری وزارت فرهنگ عراق در سالن الرشید بغداد از ۱ تا ۴ اسفند ۱۴۰۲ (۲۰ تا ۲۳ فوریه ۲۰۲۴) با حضور برجسته‌ترین قصه‌گویان عراقی و بین‌المللی برگزار می‌شود.

قصه‌گویی مربی کانون استان بوشهر در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی «شهاب» بغداد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =