باید شرایطی بوجود آوریم که در مقابله هجمه های مجازی، مقابله درست داشته باشیم

استاد دانشگاه و صاحب نظر در مسئله «جهاد تبیین» گفت: باید شرایطی را فراهم بیاوریم که مقابله درست داشته باشیم و از شیوه های  منفعلانه به روش های فعال برسیم

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، روز چهارشنبه نهم اسفند ماه ، جلسه جهاد تبیین با هدف تببین دستاوردهای انقلاب اسلامی با توجه ویژه به رسانه و راه های افزایش مشارکت در انتخابات با حضور دکتر فخرایی عضو هیأت علمی دانشگاه و مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، کارکنان و مربیان فرهنگی هنری و ادبی مراکز برگزار شد .

مدیرکل کانون در ابتدای این جلسه با اشاره به پیش رو بودن روزهای پرشور انتخابات گفت: تبیین در مقابل واژه تحریف و پوشاندن حقایق قرار دارد فلذا با افزایش آگاهی و شناخت همه ی اقشار جامعه شاهد حضور حداکثری در انتخابات خواهیم بود.

وی همچنین تصریح کرد: این روز ها اهمیت جهاد تبیین برکسی پوشیده نیست که روشنگری و شناخت دشمنان در عرصه های مختلف به ویژه در زمینه های فرهنگی از اساسی ترین اهداف جهاد تبیین است و ما که در سنگر فرهنگی خدمت رسان هستیم باید به این مهم توجه ویژه داشته باشیم.

فخرایی با اشاره به اینکه در عصر حاضر با جنگ ترکیبی و جنگ نرم رو به رو هستیم، گفت:برخلاف مکتب اسلام که جنگ فقط برای دفاع از جان ، مال ، ناموس ، عقیده و سرزمین بوده ، جنگ در جهان غرب بیشتر برای توسعه و تعمیق قلمرو های سیاسی و جغرافیایی اتفاق می افتد که آشوب ، وحشت ، نسل کشی و ناامنی هم در پی دارد لذا ما باید آگاهی های خود را افزایش دهیم چرا که در جنگ نرم فضای مواجهه داریم و باید شرایطی را فراهم بیاوریم که مقابله درست داشته باشیم و از شیوه های منفعلانه به روش های فعال برسیم. وی در ادامه از زیرشاخه های جنگ ترکیبی به جنگ اطلاعاتی، جنگ اقتصادی،جنگ روانی و جنگ سایبری اشاره کرد و گفت: جنگ ترکیبی گونه ای در آویخته و بریده ای از جنگ نرم است که باید با آشنایی بهتر مردم بخصوص جوانان جامعه با چگونگی ابعاد و اهداف ، دانش و دامنه جنگ ترکیبی به شناخت گسترده تری دست پیدا کنیم و گفتمان هایی که در این راستا شکل می گیرد را در قالب های پرسش گری و هدفمند پیش ببریم که مؤثر و ملموس باشد.

فخرایی عنوان کرد: از آنجایی که امروزه زندگی ما با فضای مجازی عجین شده است لذا باید به خوراک هایی که از این رسانه ها به ما داده میشود به ویژه در این روزها که نزدیک به انتخابات هستیم، بیشتر تامل کنیم.

وی در خاتمه اذعان کرد: خارج از سلایق سیاسی مختلف باید در انتخابات شرکت کنیم چرا که میدان انتخابات یکی از عرصه های مهم و سرنوشت ساز حضور مردم است و درواقع مشارکت در انتخابات راه ایجاد تحویل،عدالت،پیشرفت،حفظ وترویج مردم سالاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =