نشست تبیین اهداف و برنامه‌های کانون‌یاران کرمانشاه

نشست تبیین اهداف و برنامه‌های کانون‌یاران استان کرمانشاه، با حضور رابطین طرح کانون_ مدرسه صورت پذیرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، نشست تبیین اهداف و برنامه‌های کانون‌یاران استان، با حضور مربیان و  رابطین طرح کانون_ مدرسه به شکل حضوری و مجازی در سراسر استان صورت پذیرفت.
محمد خیاط زنجانی مدیرکل کانون استان، ضمن تعریف و تبیین طرح کانون_ مدرسه گفت: بهتر است به این مساله توجه داشته باشیم که اصل نظام تربیتی باید در مدارس صورت بگیرد و تمامی اتفاقاتی که در حوزه‌ی نظام تعلیم و تربیت شکل  می‌گیرد باید ذیل مجموعه‌ی آموزش و پرورش برده شود، گاهی مدارس نمی‌توانند اتفاقی که برای کودکان و نوجوانان لازم است را رقم بزنند، در واقع درخواست از مدرسه علم‌آموزی و سواد آموزی می‌باشد اما علم و سواد با هم فرق دارند، نظام رسمی آموزش و پرورش محلی برای سواد آموزی شده و خود آنها نیز به این نتیجه رسیده‌اند که نباید تک‌ساحتی بود.

نشست تبیین اهداف و برنامه‌های کانون‌یاران کرمانشاه
وی افزود: زندگی باید در مدرسه تحقق پیدا کند و سعی ما این باشد که بتوانیم مدل تربیتی متناسبی را تعریف و اجرا نماییم، سواد بدون تربیت به کار نمی‌آید و در سند تحول آموزش و پرورش خود آنها به این نتیجه رسیده‌اند که تنها یاد دادن به کودکان و نوجوانان کافی نیست، بر همین اساس باید تمام دستگاه‌ها به میدان بیایند و کمک‌کار آموزش و پرورش باشند و این یک سیاست کلی است که ضرورت دارد به کار گرفته شود.
زنجانی تصریح کرد: مدرسه‌ای که متولی حوزه‌ی تعلیم و تربیت ندارد، کار آموزش در آن سخت می‌شود، یکی از مهمترین بازوهای تربیتی در کشور، کانون است؛ همانطور که آموزش و پرورش صد سال قدمت دارد، پیشینه‌ی کانون نیز به شصت سال می‌رسد. کانون داری یکی از معتبرترین انتشارات جهان و خاورمیانه است، حتی برخی از کتاب‌های کانون به چندین زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده‌اند، در زمینه‌ی تولید فیلم و انیمشن نیز با نمایش فیلم‌های کانون به‌عنوان محتوای درسی در دانشگاه‌های معتبر دنیا تدریس می‌شود و مواردی از این دست در خصوص کانون بسیار است.

نشست تبیین اهداف و برنامه‌های کانون‌یاران کرمانشاه
مدیرکل کانون استان، بیان داشت: کانون به‌عنوان یک مجمع و مرکز تخصصی برای کودکان و نوجوانان در ذیل مجموعه‌ی آموزش و پرورش قرار دارد و طرح کانون_ مدرسه اتفاقی‌است برای اینکه در کنار سواد آموزی تربیت نیز شکل بگیرد زیرا در آموزش و پرورش اجرای برنامه‌ها به صورت موسمی و مناسبتی انجام می‌گیرد و اگر بخواهیم اصول تربیتی به صورت ریشه‌ای و صحیح آن رخ دهد باید فرآیندی و به شکل مستمر باشد و در همین حال باید به نوجوانان نیز که از اصلی‌ترین بدنه‌ی جامعه و کنشگران اجتماعی هستند، توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
وی تاکید کرد: شما نوجوانان عزیز امروز نقش اجتماعی دارید و می‌توانید اثرات اجتماعی ایجاد نمایید چرا که گیرنده و فرستنده‌ هستید. امروز در مجامع بین‌المللی سن نوجوانی تا ۲۴ سالگی تعریف شده و این در حالی هست که در دوران دفاع مقدس میانگین سن فرماندهان ما ۲۱ سال بوده است، در حال حاضر نیز باید شما عزیزان به نقطه‌ای برسید که داری شخصیت کامل، جامع و اثرگذاری شوید و شما نوجوانان عزیز باید محور تمام اتفاقاتی که در کانون رخ می‌دهد باشید. 

نشست تبیین اهداف و برنامه‌های کانون‌یاران کرمانشاه
در ادامه، وی با تشکر از زحمات مربیان، معلمان و کانون‌یاران در طرح کانون_ مدرسه، خاطرنشان کرد: کانون باید در هر مدرسه‌ای یک نماینده داشته باشد که ارزش و کار کانون را می‌داند و در مدرسه به ایفای کارها و فعالیت‌های کانون به شکل‌ها و شیوه‌های مختلف بپردازد و شما می‌توانید کارهای ارزنده‌ای را رقم بزنید و من هم قول همراهی با شما را می‌دهم و هر جا که لازم باشد، همه‌ی مجموعه‌ی کانون در کنارتان هستیم، در عین حال می‌توانید با همفکری و هم‌افزایی با مربیان توانمند خود کار را به خوبی پیش ببرید که لازمه‌ی آن ارتباط تنگاتنگ با کانون است.
گفتنی‌است در ساعت پایانی این نشست، اعضای ستاد کانون استان، مربیان، والدین و کانون‌یاران، جهت هم‌افزایی بیشتر به ارائه‌ی صحبت‌ها و پیشنهادات خود پرداختند و ضمن بررسی‌ مباحث طرح شده توسط حاضرین، پاسخ‌های لازم به آنها داده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =