لباس زیبای تکلیف الهی بر قامت دختران کانون

جشن تکلیف دختران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان در روز پنجشنبه هفدهم اسفند ماه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استان کردستان؛  روز پنجشنبه هفدهم اسفندماه، این آیین در مرکز فرهنگی هنری شماره ۴ سنندج برگزار شد. آشنایی  دختران با وظایف و تکالیف الهی و ترویج فرهنگ دینی و توسعه عفاف و حجاب هدف برگزاری این آیین بود.

این جشن با حضور حمید رضا گوهری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مهندس آرش آریانژاد  مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای  و دیگر کارکنان اداره آب و برق استان کردستان و خانواده هایشان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم آرش آریانژاد ضمن تبریک این روز خجسته گفت: امروز، ما به افتخار اینکه، جشن به تکلیف رسیدن شماست دور هم جمع شده‌ایم و خوشحالیم که در این راه زیبا، افتخار همراهی تان را داریم. وی با اشاره به اینکه رسیدن به سن تکلیف، شکوفایی گل وجود در بوستان توحید است، اظهار داشت: در حقیقت از امروز خدای متعال با همه‌ی عظمت و جلال خود، با شما حرف می‌زند و شما را مخاطب قرار می‌دهد و شما را به تکلیف سرافراز می‌کند. امروز شما دختران عزیز از عالم کودکی خارج شده‌اید؛ چون نماز بر شما واجب است و باید نماز بخوانید و عبادت کنید و با خدای بزرگ حرف بزنید. این دوران شیرین عمر را قدر بدانید و ان‌شاءاللَّه نمازتان را به طور کامل یاد بگیرید.

در ادامه ی این برنامه ، گوهری ضمن تبریک به دختران به سن تکلیف رسیده گفت: شما اکنون شایستگی عبادت و راز و نیاز با خدا را به دست آوردید و با دل پاک و شفاف خود می توانید روز به روز بیشتر و بهتر به پروردگار نزدیک شوید. وی در بخش دیگری از سخنانشان به موضوع تکلیف پرداخت و گفت در عالم هستی فقط انسان تکلیف پذیرفته و این نشان از توانایی و اشرف مخلوقات بودن اوست  و بایستی این مهم  را ارج نهاد و به درستی تکالیف خود در مقابل خداوند را انجام داد.

 برنامه های متنوعی از جمله، مولودی خوانی ،  مداحی ، قرائت سوگندنامه و اجرای نمایش صحنه ایی توسط دختران با موضوع آب و  خوانش شعر توسط اعضای کانون اجرا شد.

در پایان مراسم به 45 نفر از شرکت کنندگان که به سن تکلیف رسیده بودند  لوح تقدیر و جوایزی اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =