کد خبر: 337941
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
دیدار مدیر کل کانون خوزستان با سرپرست آموزش و پرورش استان

مدیر کل کانون پرروش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با سرپرست آموزش و پرورش استان دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، داریوش آقاسی مدیر کل کانون استان پیش از ظهر امروز ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۲ به همراه مدیر کانون زبان ایران و جمعی از مسئولین ستادی با عبدالله حبیبی سرپرست جدید آموزش و پرورش خوزستان دیدار کرد.

دیدار مدیر کل کانون خوزستان با سرپرست آموزش و پرورش استان

ایشان ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای عبدالله حبیبی، سرپرست جدید آموزش و پرورش استان گفت؛ کانون با تمام ظرفیت های موجود در کنار نظام تعلیم و تربیت خواهد بود تا با مشارکت و همیاری هر دو نهاد فرهنگی گامی موثر برای کودک و نوجوان استان برداشته شود.

 وی با اشاره به اجرای شدن دومین سال طرح «کانون مدرسه» افزود؛ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال جاری با وجود کاستی های موجود همچون کمبود نیروی انسانی و فضای مناسب آموزشی،که در برگزاری این طرح داشت، با افزایش میزان مشارکت دانش آموزان در این طرح مواجه شد که به حول و قوه الهی توانست، با کیفیت مطلوب تری این طرح را اجرایی کند.

بیان اهداف طرح «کانون مدرسه»، نحوه اجرایی شدن دو شیوه این طرح ، آمار دانش آموزان شرکت کننده، مراکز فعال در طرح و معرفی فعالیت های فرهنگی،هنری و ادبی اجرا شده،  از دیگر مواردی بود که مدیر کل کانون به آن اشاره کرد.

داریوش آقاسی همچنین به تفسیر فعالیت کانون زبان ایران پرداخت و توضیح داد: استان خوزستان با توجه به دو زبانه بودن کودکان و نوجوانان در مناطق مرزی، به جهت سهولت در امر آموزش، تعلیم و تربیت نیازمند آن است که برای دانش آموزان این مناطق کلاس آموزش زبان فارسی را برگزار کند که این امر مهم با توجه به پتانسیل های کانون زبان ایران در استان میسر خواهد بود.

دیدار مدیر کل کانون خوزستان با سرپرست آموزش و پرورش استان

عبدالله حبیبی سرپرست اداره کل آموزش و پرروش نیز ضمن عرض خیر مقدم به مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: کانون ها در زمانی از زندگی انسان فعالیت دارند که دارای حافظه قوی هستند و فعالیت های آن ها تاثیر بسزایی در نوع رفتار و کردار کودک و نوجوان دارد.

او با تاکید بر نگاه پرورش محور مسئولین تصریح کرد: تربیت نسل امروز مهم ترین وظیفه هر مدیر و مسئولی در حوزه کودک و نوجوان است و تا زمانی که تفکر تاثیر گذاری بر رفتار کودک اولویت کار تعلیم و تربیت قرار نگیرد نباید انتظار پیشرفت و تحول در دانش آموزرا  داشته باشیم.

سرپرست اداره کل آموزش و پرروش، شادابی و نشاط در محیط های آموزشی را از جمله مواردی عنوان کرد که در جذب کودک بسیار موثر خواهد بود و کانون با ایجاد همچین فضای و بکارگیری روش های نوین آموزشی قطعا در جهت کشف خلاقیت های کودک موفق خواهد بود.

وی کنار گذاشتن گزارش های آماری، داشتن تفکر پرورشی و توجه به تاثیرگذاری فعالیت های آموزشی، تلاش در جهت تغییر جهان بینی نوجوان امروز و حذف باید ها و نبایدها را از جمله مواردی اعلام کرد که باید مربی کانون و معلم مدرسه در اولویت کار خود قرار دهد

دیدار مدیر کل کانون خوزستان با سرپرست آموزش و پرورش استان

در پایان این دیدار سید جمشید افشانی مدیر کل کانون زبان ایران با اعلام آمار کلاس های زبان های مختلف و زبان آموزان سطح استان در خصوص نحوه تعامل با مدارس آموزش و پرورش و تفاهم نامه های در دست اقدام توضیحاتی را ارائه دادند.

دیدار مدیر کل کانون خوزستان با سرپرست آموزش و پرورش استان

دیدار مدیر کل کانون خوزستان با سرپرست آموزش و پرورش استان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =