کد خبر: 338319
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۹
دیدار معاون توسعه و مدیریت منابع کانون با نماینده ولی فقیه در استان سمنان

معاون توسعه و مدیریت منابع کانون در سفر به استان سمنان با نماینده ولی‌فقیه در این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، امین کمالوندی معاون توسعه مدیریت و منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز ۸ فروردین ۱۴۰۳ با آیت‌الله مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار معاون توسعه و مدیریت منابع کانون با نماینده ولی فقیه در استان سمنان

لزوم توجه به ذائقه کودکان و نوجوانان در تدوین برنامه‌های کانون

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در دیدار با معاون توسعه و مدیریت منابع کانون بر توجه بیش از پیش به ذائقه کودکان و نوجوانان در تدوین طرح‌ها و برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تأکید کرد.

آیت‌الله مرتضی مطیعی  با بیان این‌که مقام معظم رهبری بر بخش کودک و نوجوان تأکید ویژه‌ای دارند، اضافه کرد: باید کودکان را طوری تربیت کنیم که وقتی به جامعه وارد شدند و یا به دانشگاه و خارج از کشور رفتند، تغییر نکنند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان تأکید کرد: کودکان باید فرهنگ را به‌طور عمیق درک کنند تا با اندک ضربه‌ای تغییر موضع ندهند.

مطیعی عنوان کرد: ظرفیت‌های خوبی برای انجام کار فرهنگی در روستاها و مناطق مختلف استان سمنان وجود دارد، مانند امام محله، بسیج، ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی و... که با صرف هزینه کمتر می‌توان به نتیجه بهتری دست یافت.

وی با تأکید بر این‌که استفاده از تجربه‌های افراد بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: بهترین مدیر کسی است که با منابع موجود کار تحولی انجام دهد.

دیدار معاون توسعه و مدیریت منابع کانون با نماینده ولی فقیه در استان سمنان

کانون در ابتدای خط تربیت انسان‌ها قرار گرفته است

معاون توسعه مدیریت و منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این دیدار گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با یک‌هزار و ۴۰ مرکز ثابت و سیار در کشور فعالیت دارد و ما در ابتدای خط تربیت انسان‌ها قرار گرفته‌ایم و وظیفه پرورش و مهارت‌آموزی را برعهده داریم.

کمالوندی ادامه داد: در تولید اسباب‌بازی از تصدی‌گری به سمت تولی‌گری رفته‌ایم و برای تولید اسباب‌بازی ایرانی یارانه قرار داده‌ایم.

وی تأکید کرد: همچنین با تکنیک سینمایی به دنبال تولید فیلم رفتیم و فیلم «بچه‌زرنگ» یکی از بهترین فیلم‌های تولید شده بود که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع کانون تأکید کرد: ما در محاصره فرهنگی قرار گرفته‌ایم و رهبر معظم انقلاب فرمودند کسانی که با کودکان و نوجوان سروکار دارند، خواب آرام ندارند.

کمالوندی افزود: مرکزمحوری، مخاطب‌محوری و نوجوان‌محوری سه سیاست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال جاری است که باید مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان این‌که ۹۰ درصد مردم استان سمنان مخاطبان ما هستند، تأکید کرد: نوجوانان به ورطه فراموشی سپرده شده‌اند و باید مانند کودکان به آنها بپردازیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع کانون تصریح کرد: ما ۵۰ میلیون مخاطب در کشور داریم که باید برای آن‌ها تولید محتوا کنیم.

کمالوندی افزود: کانون استان سمنان تنها ۱۶ مرکز ثابت و پنج مرکز سیار دارد و از نماینده ولی فقیه در استان سمنان درخواست می‌کنیم که کمک کنند تا به مراکز سیار کانون اضافه شود و با توجه به وسعت و پراکندگی روستایی استان سمنان باید به دنبال ایجاد مراکز سیار باشیم و امیدواریم که در سفر دوم ریاست جمهوری به این مهم توجه شود.

دیدار معاون توسعه و مدیریت منابع کانون با نماینده ولی فقیه در استان سمنان

سمنان باید به مبدع طرح‌های جدید در کانون تبدیل شود

مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان نیز در این نشست گفت: باید تحول جدی در حوزه کودک و نوجوان در استان سمنان ایجاد شود و از استان مجری سیاست‌ها به یک استان مبدع طرح‌های مختلف تبدیل شویم.

مرتضی مزینانی‌صفابین، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های قبلی کانون را با شیوه‌ها و روش‌های نوین ادامه خواهیم داد.

وی افزود: حتماً باید یک تحول جدی در حوزه کودک و نوجوان در استان سمنان ایجاد کنیم و از استان مجری سیاست‌ها به یک استان مبدع طرح‌های مختلف تبدیل شویم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با بیان اینکه «نشان» سمنان باید در کشور نمایان شود، ادامه داد: باید با بهره‌وری نیروی انسانی به استان مبدع طرح‌های قابل تسری به کشور تبدیل شویم.

مزینانی‌صفابین با بیان این‌که اجازه خروج هیچ نیروی انسانی را از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان نخواهیم داد، تأکید کرد: همچنین تلاش می‌کنیم که نیروهای منتقل‌شده به سایر بخش‌ها را نیز به مجموعه کانون اضافه کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان خاطرنشان کرد: با ایجاد انگیزه در مربیان کانون کارهای خوبی انجام خواهیم داد.

یادآوری می‌شود در این دیدار نبی‌الله خدابخشی، مدیرکل سابق کانون سمنان نیز حضور داشت.

دیدار معاون توسعه و مدیریت منابع کانون با نماینده ولی فقیه در استان سمنان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =