رشدهمه‌جانبه، نیازمند ریشه‌ و رویش‌ است

مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، رشد و ارتقای جایگاه هرمجموعه را نیارمند توجه هم‌زمان به رویش‌ها و ریشه‌ها عنوان‌کرد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، امیر محمدپور گیلانی طی روزهای ۱۴ و ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۳، سفری به استان گیلان داشت و افزون‌بر شرکت در شورای اداری و فرهنگی، از مراکز فرهنگی هنری این مجموعه در شرق و غرب استان بازدیدکرد.

مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی کانون طی این حرکت‌های هدف‌مند، بر لزوم حمایت از سرمایه‌های انسانی در راستای خدمات‌رسانی موثر به مخاطبان تاکیدکرد.

رشدهمه‌جانبه، نیازمند ریشه‌ و رویش‌ است

وی برهمین اساس نیز نقطه تمرکز صحبت‌های خود در نشست شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان را سرمایه‌های انسانی و کیفیت‌بخشی به جایگاه، معیشت و رفاه کارکنان قرارداد و از برنامه‌های کانون در این ارتباط سخن‌گفت.
محمدپور درهمین زمینه اظهارکرد: برای رشد همه‌جانبه و ارتقای جایگاه کانون، نیازمند توجه هم‌زمان به رویش‌ها و ریشه‌ها هستیم.

او توضیح‌داد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های گسترده پرورش‌یافته‌های مراکز فرهنگی هنری کانون و صیانت از نیروهای توان‌مند و با تجربه، نقش به‌سزایی در کیفیت‌بخشی به برنامه‌ها دارد.

امیر محمدپور گیلانی در همین زمینه، پاس‌داشت از سرمایه‌های انسانی کانون را یک اولویت قلمدادکرد و با تاکید بر ضرورت تغییرات سازنده و بهره‌گیری هدف‌مند از تجربه‌ها و توانمندی‌ها گفت: تغییر مترادف تعویض نیست.

وی با اشاره به ابزارها و سلسله گام‌های مورد نیاز برای نیل به این هدف افزود: تغییر ریل در ستاد و مراکز فرهنگی هنری و در گستره‌ای گسترده‌تر، گذر از تصدی‌گری به تولی‌گری، از جمله این راهکارها و اهداف به‌شمارمی‌رود.

این مسئول در تبیین این موضوع  به راهبرهای شش گانه ملی پرداخت و از استقرارنظام برنامه‌ریزی مبتنی‌بر رصد و تحلیل با تکیه بر فرهنگ ایرانی‌اسلامی، فضاسازی و دست‌یابی به کنش‌گران موثر و پرورش‌یافتگان کانون صحبت‌کرد.

محمدپور، استقرار نظام تولید و توزیع مبتنی برفرهنگ ایرانی‌اسلامی کشور   توسعه دیپلماسی عمومی، استقرار نظام اقتصادی و همراه‌سازی حداکثری مجموعه‌های فعال در حوزه فرهنگ را از جمله این راهبردها و چراغ راهی در مسیر رشد و بالندگی کانون عنوان‌کرد.

وی‌ هم‌چنین، سیاست‌های سال ۱۴۰۳ کانون با تاکیدبر مخاطب، مرکز و نوجوان‌محوری را گامی در مسیر تحقق این اهداف عالیه دانست.

محمدپور گیلانی تاکیدکرد: تمامی رخدادهای مبارک باید در مراکز کانون ملموس‌باشد و بایستی برای شاداب‌سازی مراکز و شکل‌گیری مراکز الگو هزینه‌کنیم.

این مسئول فرهنگی، هویت‌بخشی بصری و طراحی مناسب، سطح‌بندی و تعالی مراکزکانون را از اهداف مسئولان این مجموعه خواند.

او درعین‌حال، حلقه‌سازی و همراه‌سازی  مجموعه‌های فعال در حوزه کودک و نوجوان را مورد توجه‌ دانست و برپیگیری این سیاست در سال ۱۴۰۳ تاکیدکرد.

  مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی کانون از جذب و پایدارسازی اعضای نوجوان درراستای توجه به اعضای کودک به‌عنوان یک اولویت یادکرد و از طرح‌ریزی برنامه‌های مختلف برای نیل به این هدف سخن به‌میان‌آورد.

همسان‌سازی پرداخت‌ها، افزایش حق‌شغل و رتبه‌بندی، بهبود معیشت و توجه ویژه به جایگاه و وضعیت رفاهی همکاران و تبدیل وضعیت مربیان پاره‌وقت، ازدیگر اهدف مسئولان کانون پرورش فکری است که درصحبت‌های محمدپورگیلانی موردتوجه قرارگرفت.

او درپایان این نشست که هم‌زمان به‌صورت حضوری و مجازی برگزارشد، ایام‌شهادت مولی‌الموحدین، امام علی(ع)  را تسلیت گفت و  برای همکاران بهترین‌ها را در سال ۱۴۰۳ آرزوکرد.


مخاطب‌محوری مقدم بر درآمدزایی


مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان نیز طی این نشست که روز چهارشنبه، ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ و به‌میزبانی مرکز شماره ۳ کانون رشت برگزارشد، به ترسیم‌برنامه‌های این مجموعه با تاکیدبر بر مخاطب‌محوری، مرکزمحوری و نوجوان‌محوری پرداخت. 

رشدهمه‌جانبه، نیازمند ریشه‌ و رویش‌ است

سیدجلیل‌میرعظیمی در ادامه به توفیق و گام‌های مثبت کانون گیلان طی سال ۱۴۰۲ اشاره و از ضرورت آسیب‌شناسی و تقویت نقاط مثبت با تکیه بر خردجمعی تاکیدکرد.

وی با فرآیندمحور توصیف‌کردن برنامه‌ها و طرح‌ریزی برنامه‌های  کوتاه‌مدت و بلندمدت گفت: استفاده از ظرفیت‌های مربیان هنری کانون و هنرمندان، اندیشیدن تمهیدات لازم برای حضور چشمگیر اعضای نوجوان و برجسته‌سازی فعالیت‌های کتاب‌محور، در دستور کار قرارمی‌گیرد.

این مدیرفرهنگی درهمین‌حال، همراهی اعضا و خانواده‌ها را مقدم بر درآمدزایی ارزیابی‌کرد و ضمن اشاره به توفیق کانون استان در زمینه برگزاری کارگاه‌های شهریه‌ای تصریح‌کرد: بهره‌مندسازی حداکثری آینده‌سازان از خدمات فرهنگی در اولویت قراردارد.

مدیرکل کانون استان گیلان دیگربخش صحبت‌های خود را به تعیین تکلیف مربیان مراکز سیارشهری و روستایی و کتابخانه‌های پستی اختصاص‌داد و همراهی مسئولان کانون کشور را برای تجهیز مراکز سیار به آسمان‌نمای سیار، خواستارشد.

پاسخگویی مدیرکل منابع انسانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به پرسش‌های همکاران به صورت حضوری و در بستر فضای مجازی و بازدید از بخش‌های مختلف مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کانون رشت، ازدیگربرنامه‌هابود.

رشدهمه‌جانبه، نیازمند ریشه‌ و رویش‌ است

رشدهمه‌جانبه، نیازمند ریشه‌ و رویش‌ است

رشدهمه‌جانبه، نیازمند ریشه‌ و رویش‌ است

رشدهمه‌جانبه، نیازمند ریشه‌ و رویش‌ است

رشدهمه‌جانبه، نیازمند ریشه‌ و رویش‌ است

رشدهمه‌جانبه، نیازمند ریشه‌ و رویش‌ است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =