اولین نشست شورای فرهنگی کانون کرمانشاه در سال ۱۴۰۳

در اولین نشست شورای فرهنگی کانون کرمانشاه در سال ۱۴۰۳، بررسی برنامه‌های پیش رو و نحوه‌ی اجرای سیاست‌ها صورت پذیرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، در اولین نشست شورای فرهنگی کانون کرمانشاه در سال ۱۴۰۳، بررسی برنامه‌های پیش رو و نحوه‌ی اجرای سیاست‌ها صورت پذیرفت.
محمد خیاط زنجانی مدیرکل کانون استان، گفت: امسال آغاز تقویم سلوکی زمین، همزمان با ماه مبارک رمضان بود که نشان از سالی پر از معنویت و زیبایی‌ها را خواهد داشت، ما نیز سعی داریم که شروع پر تلاشی داشته باشیم و دست‌مریزاد می‌گویم به همکارانی که در ایام عید پای کار بودند و برنامه‌های کانون را اجرا نموده و پیش بردند که جشن " مادر_  دختری " در روز میلاد امام حسن(ع)، برگزاری اردوی اعضای مراکز، رونمایی از پیش‌نویس اسناد و نقشه‌های راه کانون استان و... از جمله فعالیت‌هایی بود که در در ایام عید و به همت همکاران کانون استان به انجام رسیدند.

اولین نشست شورای فرهنگی کانون کرمانشاه در سال ۱۴۰۳
وی افزود: تولید و مردمی‌سازی از تاکیدات امسال رییس جمهور در جلسه‌ی با مدیران کشور بود که ما نیز باید اهمیت این موضوع را تبیین کنیم. مجموعه‌ای از سیاست‌ها در مجموعه‌ی کانون کشور برای اجرایی شدن در نظر گرفته شده که ما نیز باید مبتنی بر آن حرکت کنیم و نوجوان‌محوری، مرکز محوری و مخاطب‌محوری از اولویت‌هایی است که در کانون استان در نظر گرفته‌ایم.
زنجانی تصریح کرد: هویت‌بخشی، امید بخشی، مقابله با آسیب‌های اجتماعی با محوریت مساله‌ی اخلاق، از مواردی‌است که سرلوحه‌ی کار قرار دادیم و در عین حال به عنصر کلیدی با عنوان کنشگری نوجوانان با تاکید بر رسانه و کتاب، تاکید داریم. ما در سندهای راهبردی کانون استان مسیر و نقشه‌ی راه را مشخص نموده و سپس جهت اجرایی شدن آنها را به مراکز ابلاغ می‌نماییم و این سندها سیاست‌های کانون استان برای تحقق سیاست‌های کلی است و در این میان، برنامه‌های مدونی با محوریت میان فلسفه برای کودکان و حلقه‌های میانی و مجموعه‌های مردمی اجرایی می‌شود.

اولین نشست شورای فرهنگی کانون کرمانشاه در سال ۱۴۰۳
در ادامه ویژه‌برنامه‌های روزهای آتی کانون استان همچون روزه‌اولی‌ها، نمایشگاه قرآنی و روز قدس نیز از مباحثی بود که در جلسه طرح شد و در خصوص جزییات برگزاری و نحوه‌ی اجرایی نمودن هر یک بحث و تبادل نظر و تصمیم‌گیری شد.
سپس پیش‌نویس اسناد کانون مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص نکات مورد توجه در مورد آنها به تفصیل صحبت شد؛ از جمله: پیش‌نویس سند اقدامات نوجوان‌محوری که تعریف، چشم‌انداز، ارزش‌های طرح، لوازم طرح، مخاطب، مهم‌ترین ویژگی‌های روان‌شناختی نوجوانان، راهبردها، راهکارها، برنامه‌های اجرایی، فعالیت‌های عمومی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، هنرهای آوایی، فعالیت‌های ادبی، هنر قصه‌گویی و اجرا، کارگاه حال خوش زندگی، فعالیت‌های علمی و اقدامات ساختاری؛ به همراه زیر مجموعه‌ها و بندها و توضیحات هر یک به تفصیل تبیین شد.
در پایان نیز پیش‌نویس طرح سند راهبردی برنامه‌ی فابک شامل: رسالت، اهداف، چشم‌انداز، مخاطب، رویکردها و راهبردها به همراه زیرمجموعه‌های هر یک مورد بررسی قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =