کد خبر: 338481
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
بازدید 42
افطاری با طعم گپ و گفت با نوجوانان

مدیل کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میهمان اولین حلقه نوجوانان در حاشیه برنامه بهشتیان کوچک مجتمع شهید مدنی شد و با آنها با گفت و گو پرداخت و در نظرات آنها را شنید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، مجتمع شهید مدنی کانون پرورش فکری همدان در برنامه بهشتیان کوچک میزبان 60 نفر از کودکان و نوجوانان پسر بود.

ابتدا برای کودکان و نوجوانان معرفی کانون و فعالیت‌های آن صورت گرفت و آنها سوره قدر را با کاغذهای رنگی به صورت کلاژ طراحی کردند و در یک کار گروهی توانستند سوره قدر را به شکل زیبایی به نمایش بگذارند.

افطاری با طعم گپ و گفت با نوجوانان

سپس مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در حلقه نوجوانان حاضر شد و با آنها به گفت و گو پرداخت.

معصومه ابراهیمی هژیر با معرفی کانون و 62 فعالیت اظهار کرد: در سال جدید نوجوانان یکی از محورهای کار کانون همدان بوده که در حال برنامه‌ریزی و تهیه سند فرهنگی هستیم.

وی با بیان اینکه برای تهیه سند و برنامه فرهنگی نوجوان نیاز داریم که از خود آنها مشورت بگیریم و نظرات آنها را بپرسیم، افزود: حالا از شما نوجوانان می‌خواهم که نظرات و خواسته خود را بیان کنید.

افطاری با طعم گپ و گفت با نوجوانان

در ادامه یکی از نوجوانان گفت: نوجوانان دنبال کار و اشتغال هستند ما می‌خواهیم که یک مهارت یاد بگیریم که بعد از گرفتن دیپلم اگر قصد ادامه تحصیل نداشتیم با آن مهارت یک شغل مناسب پیدا کنیم.

امیرحسین یکی دیگر از نوجوانان بیان کرد: تشکیل کارگاه‌های مهارت زندگی خیلی برای نوجوانان خوب است خصوصا کارگاه کنترل خشم که در سن و سال ما این کنترل خشم اهمیت دارد و ما با آن درگیر هستیم.

علیرضا در ادامه بیان کرد: برگزاری کلاس‌های موسیقی برای نوجوانان هم خوب است و خود من علاقمند به این رشته هستم و هر چقدر هم سخت باشد این کار را انجام می‌دهم.

محمد که بزرگتر و مربی نوجوانان بود خاطرنشان کرد: خیلی خوب است که شما به عنوان مسئول پای حرف بچه‌ها نشسته‌اید و به گفته‌های آنها گوش می‌دهید ولی ما انتظار داریم که این صحبت‌ها به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: نوجوانان دنبال هویت و شناختن خود هستند و باید استعداد خود را بشناسند و این کار باید در دوران کودکی و دبستان اتفاق بیافتد که وقتی کودکی وارد دوران نوجوانی شد تا حدودی مسیر خود را بداند و برنامه‌ریزی کند و برای رسیدن آن هدف خود تلاش کند.

افطاری با طعم گپ و گفت با نوجوانان

این مربی نوجوانان تصریح کرد: شما به عنوان مسئول و کسی که با کودکان و نوجوانان سر و کار دارید به نظرم در ابتدا دنبال کشف استعدادهای آنها باشید و براساس شناسایی آنها برایشان کارگاه برگزار کنید و دوره بگذارید تا به خودشناسی برسند.

وی افزود: ما یک تریبون می‌خواهیم که حرفهایمان را بزنیم و چقدر خوب است که شما دغدغه نوجوان را دارید و امیدواریم که بتوانید کاری برای نوجوانان انجام بدهید.

علی نوجوان 14 ساله دیگری درخواست راه اندازی یک کافه با رنگ آمیزی آرامش بخش و پر از گل گیاه را داشت و گفت: من به عنوان یک نوجوان مکانی را می‌خواهم که دنج باشد و در آنجا با آرامش و خیال راحت با دوستانم صحبت کنم چون ما از حرف زدن با یکدیگر لذت می‌بریم.

افطاری با طعم گپ و گفت با نوجوانان

در پایان یکی دیگر از نوجوانان که سن و سال بیشتری داشت اظهار کرد: همه این نوجوانان که در این حلقه هستند یا مهارت در رشته ای خاص دارند یا اینکه دنبال یک رشته و حرفه هستند ما از شما درخواست داریم که برای ما کارگاه آموزشی که زیر نظر فنی و حرفه ای است بگذارید زیرا مدرک این سازمان در همه جای دنیا معتبر است و ارزش دارد.

سپس مدیر کل کانون خطاب به نوجوانان گفت: جلسه امشب با شما نوجوانان عزیز بسیار پربار بود و من مطالب خوب و ارزشمندی را از شما یاد گرفتم و سعی خود را می‌کنم که با تمام توان کاری مفید برای شما نوجوانان انجام بدهم و به نتیجه برسانم که البته پیشبرد کار نیازمند همکاری و همراهی شما است و اگر خودتان نیز کمک کنید زودتر به نتیجه مطلوب می‌رسیم.

در ادامه مداحی انجام گرفت و بعد از اقامه نماز کودکان و نوجوانان به ضیافت افطار دعوت شدند.

افطاری با طعم گپ و گفت با نوجوانان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =