بازدید مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دفتر خبرگزاری ایرنا

مدیر کل کانون در راستای تعامل و تقویت پیوند ارتباط بین کانون و رسانه امروز با مدیر خبرگزاری ایرنا در دفتر این خبرگزاری دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، مدیر کل کانون در راستای تعامل و تقویت پیوند ارتباط بین کانون و رسانه امروز با مدیر خبرگزاری ایرنا در دفتر این خبرگزاری دیدار کرد.

معصومه ابراهیمی هژیر در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا مرکز همدان با بیان اینکه با فعالیت دولت سیزدهم شاهد تحول و رونق ویژه‌ای در برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستیم، اظهار کرد: در همین راستا، از سال گذشته خانواده به سبد برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اضافه شد و هم اکنون والدین نیز به جامعه هدف ما افزوده شده است.

وی، اضافه شدن عنصر خانواده به قالب فعالیت‌های کانون را یک مساله مهم برشمرد و یادآور شد: خانواده باید مخاطب جدی کانون محسوب شود و در همین راستا دوره های مادر و فرزندی و پدر و پسری را از سال گذشته کلید زده ایم.

بازدید مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دفتر خبرگزاری ایرنا

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از استقبال بی نظیر خانواده ها از کارگاه های مرتبط با والدین خبر داد و افزود: با جلب اعتماد خانواده ها برنامه های کانون رونق بیشتری گرفته و کارگاه‌های تخصصی ما ۵۰۰ برابر افزایش یافته است.

ابراهیمی هژیر گفت: شرکت خانواده ها در کارگاه های تخصصی کانون حس خوشایندی در خانواده ها ایجاد می کند و والدین اذعان کردند که برپایی کارگاه‌ها مانند نقاشی، سفال کاردستی در کنار فرزندان برای ما بسیار خوشایند بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان ادامه داد: بدون اغراق تمامی جمعیت استان همدان را می‌توان جامعه هدف کانون برشمرد و ما موظفیم استعداد های جامعه هدف را با برنامه ریزی مناسب و اجرای برنامه های کیفی و خلاقانه بالفعل کنیم.

ارایه ۶۲ عنوان برنامه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان

ابراهیمی هژیر با اشاره به اینکه تمامی دانش آموزان سطح استان، بازماندگان از تحصیل و دانشجویان و در جمع کودکان بالای چهار سال تا افراد تا ۲۲ سال جزو جامعه هدف کانون محسوب می شوند و از فکر هنرمندان و پیشکسوتان عرصه های مختلف برای خدمات دهی فرهنگی به این قشر بهره می بریم،گفت: ۶۲ عنوان فعالیت و برنامه برای جامعه هدف در کانون ارایه می‌شود که نقش موثری در شناسایی استعدادهای آنها دارد.

وی به نحوه بهره مندی از خدمات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت خانواده ها علاوه بر با مراجعه حضوری می توانند از طریق سایت مجازی کانون همدان به نشانی hamedan.kpf.ir نسبت به ثبت نام فرزندان خود در کارگاه‌های مورد نظر اقدام کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در ادامه از اجرای طرح "کانون مدرسه" در مراکز کانون پرورش فکری همدان خبر داد و گفت: هدف اصلی اجرای این طرح بهره‌مندی دانش آموزان از امکانات و ظرفیت‌های موجود در کانون است تا در کنار نیروهای باتجربه و توانمند بستری مناسب در جهت شکوفایی خلاقیت و کشف استعدادهای کودکان و نوجوانان فراهم شود.

بازدید مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دفتر خبرگزاری ایرنا

ابراهیمی هژیر یادآور شد: "کانون مدرسه" عنوان طرح مشارکتی است که ذیل تفاهم‌نامه‌ وزارت آموزش‌وپرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تدوین شده و دانش‌آموزان در قالب یک بازدید یک‌روزه در مراکز کانون حضور یافته و یک روز را در فضای کانون سپری خواهند کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، نوجوان‌محوری و تربیت مربی را اولویت اصلی برنامه ها کانون در سال جدید اعلام کرد و افزود: فعالیت‌های کانون در سه محور مرکزمحوری، مخاطب‌محوری و نوجوان‌محوری تعریف شده و برنامه‌های کانون با تمرکز بر روی این سه محور به ویژه نوجوان‌محوری در دستور کار قرار گرفته است.

ابراهیمی‌هژیر یادآور شد: استان همدان نوجوانان بسیار مستعدی در زمینه فعالیت‌های هنری به ویژه در رشته نقاشی و داستان‌نویسی و شعر دارد که هر ساله رتبه‌های زیادی را در مسابقات بین‌المللی و ملی کسب می‌کنند و استفاده از ظرفیت این قشر در مراکز و دادن مسئولیت به آنها می‌تواند در پویایی برنامه‌های فرهنگی-هنری و ادبی کانون و جذب کودکان و نوجوانان به برنامه های این دستگاه مؤثر باشد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از اجرای طرح فابک (فلسفه اسلامی برای کودکان) خبر داد و افزود: این طرح ملی با هدف تقویت قوه تفکر و خردورزی در کودکان و نوجوانان اجرا می شود و آموزش مربیان در مرحله اول و سپس کودکان و نوجوانان با چند تن از اساتید دانشگاهی در دستور کار قرار دارد.

توزیع ۱۷ هزار جلد بین نوجوانان و کودکان عضو کانون همدان

ابراهیمی‌هژیر، مهمترین رسالت کانون را ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برشمرد و افزود: در سال گذشته بیش از ۱۷ هزار جلد کتاب در مراکز استان توزیع شد که والدین و کودکان و نوجوانان می‌توانند به مراکز نزدیک محل سکونت خود مراجعه کرده و با دادن ۲۰ هزار تومان حق عضویت یک ساله از این کتاب ها بهره ببرند.

وی با بیان اینکه در اردیبهشت ماه سال جاری برپایی مرحله استانی نوزدهمین جشنواره نمایش در همدان و نیز اختتامیه پویش "شهید وطن" پیش بینی شده است اظهار کرد: پویش شهید وطن از سال گذشته در ادامه برنامه های کنگره شهدا با هم افزایی هشت دستگاه اجرایی کلید خورد و آثار مربوطه در ۲ بخش دابسمش انفرادی و گروهی اجرا و ارسال شد.

در پایان مدیر کل کانون از خبرنگار این رسانه و مدیر خبرگزاری برای انتشار دقیق و سریع اخبار کانون با اهدای لوح تقدیر کرد.

بازدید مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دفتر خبرگزاری ایرنا

بازدید مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دفتر خبرگزاری ایرنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =