کد خبر: 338551
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۲
اولین جلسه شورای فرهنگی استان در سال 1403 برگزار شد

اعضای شورای فرهنگی استان به بررسی برنامه‌ها و پیش‌بینی‌های سال 1403 پرداختند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، اولین جلسه‌ی هماهنگی برنامه‌های فرهنگی هنری، ادبی کانون استان در سال 1403 روز 18 فروردین 1403 در دفتر مدیر کل کانون استان و با حضور اعضای شورای فرهنگی برگزار گردید.

در آغاز جلسه مدیرکل کانون استان گفت: برای رسیدن به اهداف و ایده‌آل‌های کانون و برای بهتر انجام شدن پیش‌بینی‌های سال جاری، باید سعی کنیم خانواده‌ها را در برنامه‌های کانون دخیل کنیم و تجربه ثابت کرده است در صورت ورود خانواده به امور فرهنگی و هنری، انرژی بیشتری به بدنه‌ی یک دستگاه تزریق خواهد شد و اگر خانواده‌ها با اهداف و برنامه‌های کانون آشنا شوند، خودبه‌خود جذب فعالیت‌های کانون خواهند شد.

اولین جلسه شورای فرهنگی استان در سال 1403 برگزار شد

روح‌الله واحد گفت: با توجه به پیشرفت علمی در جهان و وسعت هوش مصنوعی در تمام دنیا، می‌باید دوره‌های منظم و منسجم در مورد آموزش هوش مصنوعی انجام شود.

در ادامه معاون فرهنگی استان گفت: با توجه به موارد مطرح شده در شورای معاونین کانون‌های سراسر کشور، توجه به لزوم اجرای برنامه‌های مرکز محور، نوجوان محور، مخاطب محور (در راستای سیاست‌های کلی مدیر عامل محترم) تاکید بر برگزاری کارگاه‌های مهارت محور از جمله خردورزی و فلسفه برای کودکان و تاکید بر استفاده از ظرفیت حلقه‌های میانی مردمی، تشکل‌های مردم نهاد، مساجد، ورزشگاه ها، خانواده ها و... ما نیز در کانون استان در راستای تقویت پتانسیل‌های موجود در مراکز فرهنگی هنری می‌باید موارد مطرح شده را در دستور کار قرار دهیم.

بابادی گفت: توجه به مراکز الگوی تربیتی با تقویت زیرساخت‌ها و حرکت به سمت نقش‌آفرینی موثر کانون در سطح جامعه و با فاصله گرفتن از روش‌های سنتی و بهره‌گیری از علم و فناوری نوین میتوانیم اولویت‌های برنامه‌ای کانون را بشناسیم.

وی در ادامه گفت: تشریح طرح سیمرغ به عنوان یک طرح تعاملی با آموزش و پرورش به منظور شناسایی دانش‌آموزان نخبه و تامین محتوا و برنامه‌های شاخص برای ایشان و همچنین تشریح روند برگزاری بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی و تاکید بر پاسداشت 23 خرداد به عنوان روز ملی قصه‌گویی به عنوان میراث ناملموس معنوی از دیگر برنامه‌های کانون در سال 1403 می‌باشد.

تشویق و ترغیب همکاران جهت مشارکت در طرح ثامر و تاکید بر استمرار انجمن های ادبی و هنری استان و برنامه ریزی نسبت به برگزاری اردوهای فرهنگی هنری و ادبی ویژه‌ی اعضای فعال و شاخص مراکز، از جمله مواردی بود که توسط معاون فرهنگی ارائه گردید.

اولین جلسه شورای فرهنگی استان در سال 1403 برگزار شد

در ادامه کارشناسان ستادی به تفکیک حوزه‌ی فعالیت به تشریح برگزاری کارگاه‌های برخط در فصل بهار پرداختند که در این فصل، کارگاه‌ها در سه بخش هستند: کارگاه فن بیان مقدماتی، قصه‌گویی مقدماتی، کاردستی مقدماتی در بخش فرهنگی، کارگاه نقاشی مقدماتی و کارگاه نقاشی خلاق مقدماتی در بخش هنری و کارگاه نوشتن خلاق، شعرسرایی مقدماتی و املای شیرین در بخش ادبی هشت کارگاه مجازی استان در فصل بهار را تشکیل می دهند.

کارشناس هنری استان گفت: برنامه‌های اجرایی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی با هدف فراهم نمودن فرصتی برای تبادل تجربه و یادگیری بین کودکان ونوجوانان و ایجاد فضایی پویا و دوستانه برای تعامل با کودکان ونوجوانان و عمومی سازی و مردمی سازی بین اقشار مختلف برگزار می گردد.

گفتنی است، مقرر گردید جلسات شورای فرهنگی بصورت منظم و هفتگی برگزار گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =