افزایش مخاطبان به ویژه نوجوانان و توسعه کیفی فعالیت های مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محور برنامه های سال 1403

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با تشریح برنامه ها و فعالیت های سال 1403، افزایش مخاطبان و توجه ویژه به نوجوانان در کنار توسعه کیفی فعالیت های مراکز فرهنگی هنری کانون را محوراصلی برنامه های سال جاری عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی، علی بینش با اعلام این مطلب و در تشریح مهمترین فعالیت ها و برنامه های این اداره کل در سال جاری تاکید کرد: مخاطب محوری، نوجوان محوری و مرکز محوری سه شاخص مهم در برنامه ریزی ها و فعالیت های کانون در سال جاری است.

وی در عین حال افزود: بر اساس راهبردها و سیاست های ابلاغی و با توجه به ضرورت توسعه کمّی و کیفی فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تمامی برنامه ها در سال جاری با توجه به این سه محور برگزار خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارتقای فعالیت باشگاه های تخصصی نوجوانان  و معرفی استعداد های برتر در عرصه های هنری، ادبی و فرهنگی از بین نوجوانان، اجرای سومین مرحله از اردوهای کارآفرینی نوجوانان به صورت فرا استانی، اجرای طرح ویژه پیک امید در مناطق محروم و آسیب پذیر در قالب برنامه ها و فعالیت های هنری فرهنگی، توسعه کمّی و کیفی کارگاه های تخصصی و نیز اجرای طرح های مرتبط با ارتقای فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان از جمله پویش کتابخوانی را از برنامه هایی عنوان کرد که در سال 1403 برگزار خواهد شد.

علی بینش، تولید آثار فاخر در قالب سرود و نمایش عروسکی با مشارکت فعال و جدّی کودکان و نوجوانان، برگزاری نشست های تخصصی ادبی و هنری با حضور نویسندگان و هنرمندان سرشناس حوزه کودک و نوجوان، استفاده از ظرفیت مرکز علوم و نجوم کانون تبریز در افزایش فعالیت های علمی و بهره مندی از حضور متخصصان امر در این حوزه و نیز اجرای گسترده طرح کانون مدرسه و فعالیت های مرابط با تعمیق فرهنگ قصه گویی را نیز از دیگر برنامه های سال جاری دانست.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، تربیت و توانمندسازی مربیان و علاقه مندان به مربی گری را از جمله برنامه های محوری سال 1403 عنوان و در عین حال تصریح کرد تولید محتوا برای ارائه در فضای مجازی با مشارکت نوجوانان را با جدیّت دنبال خواهیم کرد. وی پرورش فکری، عاطفی، ایمانی و رفتاری کودکان و نوجوانان مبتنی بر هویّت اسلامی ایران و تحکیم بنیاد خانواده از طریق مشارکت پذیری آنان در فعالیت های فرهنگی را از مهمترین اهداف این برنامه ها عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =