نشست ادبی هفت شهر عشق

همزمان با ۲۵ فروردین روز گرامیداشت عطار نیشابوری مجتمع آفرینش بندرعباس نشست ادبی هفت شهر عشق را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ مروری بر زندگی‌نامه و آثار عطار نیشابوری در نشستی با عنوان نشست هفت شهر عشق در مجتمع آفرینش بندرعباس روز شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ ویژه ۸۰ نفر نوجوان دختر پایه نهم طرح کانون مدرسه برگزار شد.
در این نشست ادبی نعیم اسدی معاون فرهنگی و اجرایی، فاطمه غلامزاده نخلی کارشناس مسئول و طاهره مسافری کارشناس آفرینش های ادبی استان حضور داشتند.
مسافری فوق لیسانس زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه اصفهان، کارشناس آفرینش های ادبی و مدرس کارگاه های ادبی، مسئول انجمن های ادبی کانون و صاحب ۳ اثر در زمینه ی شعر و داستان است که در ابتدای این نشست به زندگی‌نامه و آثار عطار نیشابوری پرداخت و گفت: فریدالدین ابوحامد محمد عطار نیشابوری معروف به شیخ عطار نیشابوری، از شاعران و عارفان مشهور ایرانی قرن ششم و هفتم هجری است. عطار یکی از شاعران و عارفان مشهور قرن ششم و هفتم هجری است که در حوالی نیشابور متولد شد. وی یکی از محبوب‌ترین و پرکارترین شاعران ایرانی است که شهرت جهانی دارد.

نشست ادبی هفت شهر عشق
وی با اشاره به آثار این شاعر و عارف مشهور ایرانی افزود: عطار نیشابوری یکی از پرکارترین و فعال‌ترین شاعران ایرانی به شمار می‌رود و بنا به روایات بیش از ۱۸۰ اثر گوناگون از خود به‌جای گذاشته که حدود ۴۰ عدد از آن‌ها به شعر و نثر است. این شاعر بزرگ دارای تالیفات و تصنیف‌های بسیاری بوده که بیشتر آن‌ها منظوم هستند.
کارشناس آفرینش های ادبی کانون هرمزگان از ویژگی‌های اشعار این شاعر بزرگ را شیوایی، سادگی و روان بودن اشعار اشاره نام برد که به زیبایی در آثار او مشهود است.
و در ادامه بخش‌هایی از منطق الطیر معروفترین کتاب این شاعر شهیر ایرانی توسط کارشناس آفرینش های  ادبی کانون خوانش شد.
گفتنی است، در پایان این نشست دو ساعته فاطمه غلامزاده نخلی کارشناس مسئول فرهنگی هنری ادبی استان مطالبی راجع به نقش اجتماعی نوجوانان و اهمیت تقویت خودباوری بیان داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =