جلسه هم افزایی کانون پرورش فکری استان با ادارات ، سازمانها و دستگاه های مختلف

جلسه هم افزایی ، هم اندیشی و همکاری های مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با دستگاه ها، ادارات و سازمانها در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان ، جلسه هم افزایی ، هم اندیشی و همکاری های مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با دستگاه ها، ادارات و سازمانها در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی در مرکز شماره سه کانون اصفهان برگزار شد . 

کاهش آسیب های اجتماعی و برنامه ریزی برای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه ، بررسی چالش ها و ارائه راهکارهای مناسب با شاخص های مطلوب برای برون رفت از وضعیت موجود و رسیدن به وضعیت مطلوب محور اصلی جلسه هم افزایی کانون پرورش فکری استان اصفهان با مدعوین بود .

آقای خزائی رییس آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان : خواهان گسترش مراکز فراگیر کانون پرورش فکری با نیازهای ویژه در ایام فراغت بچه ها شد و اظهار داشت : مراکز فراگیر کانون اماکن مناسبی برای دادن خدمات به کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه است چرا که فعالیت های فرهنگی ، هنری و ادبی به صورت تخصصی در این مراکز اجرا می گردد .

آقایان نحوی و گلی و خانم ماهرانی از کانون اصلاح و تربیت اصفهان : همکاری های مشترک همه دستگاه های مرتبط با کودکان و نوجوانان برای پر کردن اوقات فراغت مدد جویان کانون اصلاح و تربیت یک امر ضروری می باشد و برای کاهش آسیب های اجتماعی ، آموزش و مشاوره خانواده ها و برگزاری کارگاه های مهارت افزایی ، فرهنگی ، هنری و ادبی یک امر اجتناب ناپذیر است .

دکتر رضایی معاون فرهنگی و امور دانشجویی و دکتر حق شناس روان شناس حوزه کودکان و نوجوانان بیمارستان امین با توجه به ایجاد بخش روانپزشکی کودک و نوجوان این بیمارستان اظهار داشتند : بخش روانپزشکی بیمارستان امین یکی از بهترین مراکز روانپزشکی کشور است که با کادری مجرب و تخصصی به بچه ها خدمت رسانی می کند و با تفاهم نامه ایی که با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منعقد کرده ایم انشاالله شاهد غنی سازی اوقات فراغت بیماران بستری در این بخش خواهیم بود و امیدواریم با پیگیری ها و همکاری های مشترک و بخصوص عنایت ویژه مسوولین استان ، یک مرکز بزرگ روان پزشکی کودکان و نوجوانان با امکانات عالی داشته باشیم که این کار در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار موثر است .

آقای مهتری از اداره کل زندانها و اقدامات تامینی استان : آسیب های اجتماعی جدی است و باید یک نهضت مطالبه گری برای کاهش آسیب های اجتماعی بخصوص در حوزه کودک و نوجوان شکل بگیرد .

وی خواستار استفاده از ظرفیت کار آفرینان ، اشتغال زایی ، آموزش و مشاوره برای زندانیان و خانواده ها ، همکاری مجدانه دستگاه ها و همکاری کانون پرورش فکری برای خدمات فرهنگی ، هنری و ادبی برای اقشار آسیب پذیر شد و بیان داشت : هرچه مراکز فرهنگی و بخصوص کانون پرورش فکری شلوغ باشد به مراتب از آسیب هایی اجتماعی کاسته می گردد و مراکز کانون های اصلاح و تربیت و زندان ها خلوت می شود .

دکتر معمار زاده رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان امام حسین ( ع ) اصفهان :

بیمارستان امام حسین ( ع ) یکی از بهترین و تخصصی ترین بیمارستان های کودک کشور است که با امکانات ویژه و کادر درمان فوق تخصصی و تخصصی در خدمت بیماران می باشد و همه سازمانها و بخصوص متولیان کودک و نوجوان باید برای پر کردن اوقات فراغت بیماران بستری در بیمارستان همکاری مجدانه داشته باشند  و جای خوشحالی است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این خصوص اقدامات خوبی انجام داده است و امید واریم این برنامه ها بیش از پیش به طور مستمر ادامه داشته باشد چرا که واقعا بچه های بستری در بیمارستان به کتاب خوانی ، قصه گویی ، برگزاری جشن ها و برنامه های مفرح فرهنگی و هنری نیاز ویژه دارند .

وی خواهان کمک و همکاری خیرین استان برای توسعه بیمارستان و دادن خدمات مطلوب یه بیماران شد و عنوان کرد : کمک به بیماران و خانواده های آنها یک امر خداپسندانه است که هم در دنیا اثرات مطلوب دارد و هم در آخرت همین اعمال نیک در روز حساب واقعا به حساب می آید .

ایشان در پایان خواهان همکاری مشترک همه دستگاه ها و مسوولین استانی برای توسعه بیمارستان و رفع موانع موجود در امر خدمت رسانی مطلوب تر شد .

آقای حیدری و خانم میر حیدری از دانشگاه فرهنگیان استان واحد برادران و خواهران :

فرهنگ سازی ،آموزش و مشاوره ، جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان و بستر سازی برای امکان تحصیل برای همه بخصوص کسانی که ترک تحصیل کرده اند و همکاری های مشترک بین سازمانها و بخصوص متولیان فرهنک کودکان و نوجوانان در کاهش آسیب های اجتماعی بیسار موثر است و دانشگاه فرهنگیان آماده هرگونه همکاری در این خصوص می باشد .

آقای فتحی مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان : 

ایشان نیز ضمن توصیه به همکاری و هم افزایی همه دستگاه ها برای کاهش آسیب های اجتماعی به همکاری اداره کل نوسازی برای  مناسب سازی فضای مراکز فراگیر کانون و مدارس استثنایی ، کمک به احداث ، تعمیر و تجهیز مراکز کانون پرورش فکری و بخصوص مراکز فراگیر و استفاده از ظرفیت های خیرین برای تحقق این امر خبر داد و گفت : کانون پرورش فکری برای رفع نواقص فضای مراکز خود حتما با اداره کل نوسازی نامه نگاری داشته باشد تا انشالله با پیگیری ها و اقدامات جهادی ، فنی و مهندسی شاهد به ثمر رسیدن تلاش ها باشیم .

خانم فاضل معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان :

هم افزایی همه سازمانها و بخصوص آموزش و پرورش برای رفع مشکل آموزش مدد جویان کانون اصلاح و تربیت یک امر ضروری و اجتناب ناپذیر است و آموزش و پرورش این آمادگی را دارد در برنامه های مدون کاهش آسیب های اجتماعی نقش آفرینی نماید ولی باید این نکته مد نظر باشد که فرهنگ سازی در این خصوص فقط وظیفه آموزش و پرورش نیست و همه دستگاه های متولی فرهنگ باید به طور جد وارد این عرصه بشوند و در قالب هم افزایی و همکاری های مشترک به طور جهادی و میدانی وارد عمل بشوند .

مهدی آقایاری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان :

ایشان ضمن تشکر از ادارات و سازمانهایی که دعوت کانون پرورش فکری را برای جلسه هم اندیشی ، هم افزایی و همکاری های مشترک برای کاهش آسیب های اجتماعی پذیرفتند بیان داشت : این جلسات و به تبع تصمیمات و اقدامات آن با پشتوانه اجرایی مطلوب موجب بروز هم افزایی بین نهادها ، دستگاه ها و متولیان فرهنگ در امر کاهش آسیب های اجتماعی می گردد و مانیز امروز با توجه به وظیفه خطیر الهی و انسانی که داریم باید به طور جد در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشیم . 

مدیر کل کانون پرورش فکری در خصوص تحکیم بنیاد خانواده در کاهش آسیب های اجتماعی اظهار داشت : در واقع یک رابطه دوسویه بین خانواده و جامعه وجود دارد که با انسجام و پیوستگی اجتماعی این نقش‌ها در سطوح مختلف جامعه محکم‌تر می‌شود، خانواده یک نهاد بنیادی در جامعه است که که با برطرف کردن نیازهای اساسی آن به بقای نظم اجتماعی کمک شایانی می‌کند از همین رو پرداختن به این بنای مقدس و بنیادین دین ، مذهب و ارزشهای والای اسلامی و حمایت و هدایت آن به جایگاه واقعی و متعالی خود، همواره سبب اصلاح خانواده بزرگ انسانی و غفلت از آن موجب دور شدن بشر از حیات حقیق و سقوط به ورطه نابودی است.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد : از مهمترین این آسیب‌ها می‌توان به ازدواج سفید، اعتیاد، طلاق عاطفی، فشارهای اقتصادی و استفاده نادرست از فضای مجازی اشاره کرد اما خانواده‌های که دارای پایداری مناسبی هستند کمتر از دیگر خانواده‌ها دچار چنین آسیب‌هایی می‌شوند، برهمین اساس باید گفت وقتی یک خانواده دچار چنین آسیب‌هایی می‌شود بدون شک بنیان جامعه رو هم مورد هدف قرار می‌دهد و نتیجه آن رشد آسیب‌های اجتماعی می‌شود. 

هرچه ایمان به خدا در خانواده‌ها و عمل به روایات‌های دینی تقویت شود به همان اندازه خانواده‌های سالمی خواهیم داشت و چنانچه نسبت به تربیت قرآنی غفلت ورزیم خانواده با آسیب‌ها و مشکلات بیشتری روبرو می‌شود.

آقایاری در پایان بیان داشت : برای تقویت بنیان خانواده با شاخص های الهی و عمل به سیره معصومین ( ع ) به عنوان بهترین الگوها و الگوسازی مناسب برای جامعه هدف همراه باآموزشهای تخصصی در کنار مشاوره های علمی و بستر سازی مناسب برای رشد و تعالی مفاهیم والای اسلامی و نهادینه کردن این ارزشها با اقدامات جهادی در قالب های مختلف و اهتمام ویژه به پیگیری ها برای تحقق این امر ، خود در کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی بسیار موثر است .

مادر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه آماده هرگونه همکاری مشترک هستیم و امیدواریم به فضل الهی و اقدامات مناسب و عملی در این زمینه اقدامات مهم و تاثیر گذاری انجام بگیرد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =