گپ و گفتی کوتاه با کارگردان نمایش "خان بی خان "بخش  آزاد مرکز فارسان

در حاشیه‌ی نوزدهمین جشنواره ی هنر های نمایشی گفت و گویی کوتاه داریم با کارگردان جوان نمایش "خان بی خان " از شهر فارسان که با اثری بومی محلی و قهرمان محور بر روی صحنه رفتند .

■خودتان را معرفی کنید؟ 

فهیم خسروی فارسانی هستم از بخش آزاد در این جشنواره شرکت کردم.

■چند سال است که کار تئاتر می کنید؟ 

۱۴سال سابقه تئاتر درگروه استاره فارسان 

■درباره ی نمایش" خان بی خان " برایمان بگویید:

نمایش خان بی خان تعدادی زن عشایری را نشان می‌دهند که مردان آنان در غیاب بی بی مریم به جنگ انگلیس رفتند وزنان مجبورند مدتی بدون مردان ایل را اداره کنند و چالش های سختی را پشت سر می‌گذارند و درآخر به این نتیجه می رسند هرکس خان و راهبر خودش هست و تمام زنان مانند "بی بی مریم بختیاری " جسور شجاع و پاک و باهوش هستند.

■نویسنده ی نمایش چه کسی است؟

این کار از طرف اموزشگاه آستاره فارسان یه سرپرستی مصطفی محمدی دوست و به کارگردانی و نویسندگی بنده ، فهیم خسروی تدوین شده است 

■نظرتان در باره ی جشنواره؟

بچه ها برای بار اول بود که در جشنواره شرکت کردند و حال و هوای عجیبی داشتند . اشتیاق آنها وصف ناپدیر بود . نمایش های دیگر را دیدند و تجربه های جدیدی را به دست آوردند . تجربه ای لذت بخش و به یاد ماندنی

■چرا به سراغ موضوع بومی محلی رفتید و چرا "بی بی مریم "؟

برای معرفی فرهنگ بختیاری. تاریخ و هویت ایل بختیاری، گنجینه ای گران بهاست که باید شناخته شود و به نسل آینده معرفی شود . بی بی مریم یک قهرمان ملی است و دختران نوجوان ما باید این الگوها را بشناسند . سعی کردیم در قالب روایتی کوتاه و با درون مایه ی دلنشین طنز گوشه ای از این فرهنگ را نشان بدهیم .

 ■ از چه طریق با این جشنواره اشنا شدید ؟

اطلاع رسانی و تبلیغ آن را در گروه های مجازی شهر دیدم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =