یاسمن عباسی نمونه موفق در حلقه های مردمی در عرصه توسعه و ترویج مطالعه و کتابخوانی

در گردهمایی مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یاسمن عباسی از روستای دمشهر توابع شهرستان میناب استان هرمزگان با دعوت از مدیرعامل کانون در این گردهمایی درباره ی فعالیت های خود در توسعه و ترویج مطالعه در بین کودکان و نوجوانان سخن گفت.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، یاسمن عباسی موسس و مدیر کتابخانه روستایی کُلودَنگ کتاب در روستای دومشهر از توابع شهرستان میناب استان هرمزگان به همراه مدیرکل کانون استان هرمزگان در گردهمایی مدیران کل کانون پرورش فکری کشور حضور یافت.
عباسی که از فعالین حوزه کودک و نوجوان و از اعضای حلقه های مردمی کانون پرورش فکری در توسعه و ترویج کتابخوانی در هرمزگان می باشد در ابتدا به تشریح فعالیت ها و دستاوردهای  کتابخانه روستایی خود در روستای دومشهر پرداخت.
عباسی در این گردهمایی از آغاز علاقه اش به کتاب و کتابخوانی با شنیدن قصه های پدر و مادرش و عشق به دانستن تمام داستان های جهان و سپس ترویج مطالعه و قصه گویی و امانت کتاب در طول دوران تحصیلش در مدرسه روستایشان صحبت کرد.
کانون پرورش فکری عامل پیشران و رونق فعالیت های کتابخوانی کودکان روستای دومشهر
این فعال حوزه کودک و نوجوان و مروج کتاب و کتابخوانی با اشاره به دوران دانشجویی اش و کشف افق های تازه در کتابخانه های کانون پرورش فکری استان هرمزگان  نقش مهم کانون در پشتیبانی از کتابخانه های مردمی و حمایت از مروجین کتابخوانی و امکان تهیه ی مستمر کتاب از سوی کانون پرورش فکری برای کودکان روستای دومشهر را عامل پیشران و رونق بخش فعالیت های کتابخوانی در روستایشان دانست.
وی با اشاره به فعالیت های فرهنگی هنری کانون اظهار کرد:  حضور تماشاخانه سیار  و جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی هنری  کانون پرورش فکری زمینه حضور کودکان روستایی در مراکز کانون و استفاده از برنامه های متنوع و فعالیت هایی انگیزه بخش دانست که موجب رشد انگیزه ی مطالعه در بین کودکان و نوجوانان روستاها می شود.

یاسمن عباسی نمونه موفق در حلقه های مردمی در عرصه توسعه و ترویج مطالعه و کتابخوانی
دستاوردهای کتابخانه کلودنگ کتاب
علاقه ی کودکان و نوجوانان روستای دومشهر به مطالعه و قصه گویی، پیشرفت های درسی کودکان و نوجوانان به خصوص در دروس فارسی، املا و انشاء ، رشد اعتماد به نفس و انتخاب هدف های علمی که موجب افزایش آمار قبولی کنکور در سطح روستا شده است. ترویج روحیه معنویت و فعالیت های مذهبی، حفظ حُرمَت والدین و سالمندان قوم، تقویت روحیه ایثار و فداکاری بین کودکان و نوجوانان از دستاوردهای خوب و درخشان کتابخانه روستایی کلودنگ کتاب عنوان کرد.
بهره مندی بیش از ده روستا از کتابخانه کلودنگ کتاب
 عباسی با تشریح جزییات این کتابخانه گفت: یکی از اتاق های منزلش را به کتابخانه تبدیل کرده است و کتابخانه اش بیش از ۵ هزار جلد کتاب و ۵۰۰ عضو فعال کتابخوان دارد. از ۱۲ سال پیش تا کنون به صورت مستمر هر عصر پنجشنبه جلسات کتابخوانی و قصه گویی در باشگاه کتابخوانی کلودنگ کتاب برگزار می کند.اکنون علاوه بر کودکان و نوجوانان روستای دومشهر، کودکان و نوجوانان ده روستای دیگر که به روستای دومشهر نزدیک هستند از خدمات این کتابخانه استفاده می کنند و علاوه بر کودکان، والدین کودکان هم عضو این کتابخانه شده اند.
آشیانه امن کودکان و کتاب ها
کُلودَنگ در زبان مردم روستای دومشهر به معنی آشیانه امن است و منزل یاسمن عباسی ۱۲ سال است که آشیانه ی امن کودکان و کتاب هاست

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =