رویداد بازی های ساحلی با اجرای بازی های بومی و ساحلی هرمزگان

کانون پرورش فکری هرمزگان با همکاری انجمن بازی های بومی محلی و هیئت ورزشی روستایی و بازی های بومی محلی استان هرمزگان، رویداد بازی های ساحلی با اجرای بازی های بومی و ساحلی را برگزارکرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، این رویداد روز یکشنبه 9 اردیبهشت همزمان با روز ملی خلیج فارس در ساحل نیلگون دریا واقع در پارک غدیر بندرعباس برگزار شد.
در این رویداد اجرای بازی های بومی محلی با حضور کارشناسان کانون استان و کارشناسان انجمن بازی های بومی محلی استان هرمزگان و جمعی از والدین و اعضا برگزار شد.
راحله خادمی کارشناس واحد آموزش و پژوهش کانون استان گفت: بازی‌های بومی و محلی به طور عام دارای بار فرهنگی و در واقع  نمادی از آداب و رسوم و فرهنگ اجتماعی هر منطقه هستند و  علاوه بر آن نیز دنیایی از فاکتورهای رشد جسمی، عاطفی و روانی را در خود نهفته دارند.

رویداد بازی های ساحلی با اجرای بازی های بومی و ساحلی هرمزگان

وی با اشاره به نقش بازی ها در رشد و پرورش کودکان ونوجوانان افزود: بازی های بومی محلی علاوه بر  پرورش و تقویت رشد جسمانی کودکان و نوجوانان به علت فراوانی و تنوع ، پذیرش مهارت‌های زندگی را تسریع کرده و ایجاد روابط اجتماعی و قانون‌پذیری را در کودکان و نوجوانان  رشد می‌دهند.

وی هدف از اجرای بازی های بومی و محلی استان را در این رویداد علاوه بر کمک به اشاعه فرهنگ اصیل ایرانی،  قانون‌پذیری، مسئولیت‌پذیری، تمرین هم‌افزایی و کارگروهی، احترام به حقوق دیگران و مدیریت رفتار عنوان کرد.

رویداد بازی های ساحلی با اجرای بازی های بومی و ساحلی هرمزگان
بازی دال پلان، بازی دوز پا، بازی هفت سنگ و آموزش حصیربافی از جمله بازی و فعالیت های انجام شده در این روز بود.
گفتنی است:
 بازی  دال پلان : دال قطعه چوب یا سنگی که بعنوان نشانه و پلان قطعه سنگ یا توپی که برای انداختن دال ها به کار می رود.
بازی دوز پا، شبیه بازی دوز است و به شکل فیزیکی با حرکت و گذاشتن نشانه رنگی در خانه های بازی انجام می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =