کتاب‌ها مرا پر و بال می‌دهند تا با آنها در آسمان زیبای دانایی پرواز کنم

نفیسه جعفرپور شاعر و نویسنده کودک و نوجوان : کتاب‌ها روح مرا به عالم نور و روشنایی می برند و با خواندن کتاب لحظه‌هایم پر از شور زندگی و امید شکفتن می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان ،به بهانه برگزاری سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصتی شد تا گفتگویی با نفیسه جعفرپور شاعر و نویسنده کودک و نوجوان انجام دهیم تا او درباره خودش و آثارش اینگونه بگوید :

چه خداوند عاشقی دارم با این همه مهربانی،زیبایی و عشق ، چگونه باور نکنم ؛

این را کتاب‌ها مرا پر و بال می‌دهند تا با آنها در آسمان زیبای دانایی پرواز کنم و روح مرا به عالم نور و روشنایی رهنمون می‌شوند با خواندن کتاب لحظه‌هایم پر از شور زندگی و امید شکفتن می‌شود.

بنده از همان دوران تحصیل علاقه زیادی به ادبیات و فرهنگ کشور عزیزمان ایران داشتم به همین دلیل رشته زبان و ادبیات فارسی را انتخاب کردم بعد از اتمام تحصیل و اخذ مدرک کارشناسی ارشد در سال ۱۳۸۷ وارد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شدم تا پیش از این ، بنده در حوزه ی شعر بزرگسال فعالیت داشتم اما بعد از چند سال کار در کانون پرورش فکری ،غرق در دنیای شیرین کودکان شدم و نوشتن برای کودکان و نوجوانان را آغاز کردم و هم اکنون درآموزش و پرورش به عنوان معلم مشغول به کار هستم .

با مجلات مختلف کودک و نوجوان مثل رشد، کیهان بچه‌ها، دوست ،پوپک، سلام بچه‌ها ،اتل متل ،تمشک و ... همکاری داشتم. اولین کتابم با عنوان تولدت مبارک در سال ۱۳۹۹ در انتشارات جمال به چاپ رسید این کتاب شامل ۱۲ شعر کودک است که با الهام از طبیعت و با مضامین شاد و فانتزی برای کودکان سروده شده است.

بازنویسی ۲۰ مجموعه ترجمه شده ی کتاب کودک با مضمون مهارت‌های زندگی را انجام دادم و در حال حاضر یک کتاب شعر آماده ی چاپ دارم . خوشحالم که روحم با دنیای رنگین کمانی کودکان پیوند خورده است ودر کنار کودکان بودن و برای کودکان نوشتن  برای من لدت بخش است و به آن عش می ورزم .

گفتنی است کانون پرورش فکری با ۱۰۰۰ عنوان کتاب و ده‌ها برنامه فرهنگی و هنری از جمله رونمایی کتاب‌های جدید در سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت می‌کند.

سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =