اَیه‌ گیلانه گُل‌کرد

«اَیه‌ گیلانه» از استان گیلان در جمع ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عنوان«نغمه‌های روشن فردا» معرفی‌شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان،  سرود «اَیه‌ گیلانه» درحالی در جمع ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عنوان «نغمه‌های روشن فردا» قرارگرفت که بیش از ۱هزار و ۱۱۱ گروه سرود در دو بخش کانونی و آزاد و حدود ۲۰هزار کودک و نوجوان در این جشنواره شرکت‌داشتند.

این سرود که حاصل تلاش یک‌ساله منیژه واحد، مربی هنری و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان لاهیجان استان گیلان است، با زبان گلیلکی، تصویری از گیلان را به‌نمایش می‌گذارد.

طبیعت و شادابی مردم گیلان با لباس‌های رنگارنگ محلی، از شاخصه‌های سرود «اَیه‌ گیلانه»است که با کلیدواژه‌های کوه، دریا، دشت، چمن و با حرکات نمایشی برای مخاطب توصیف‌می‌شود.

گفتنی‌است، داوری اولیه آثار ارسالی استان‌ها را «هادی ربیعی» مدرس سرود، «علی‌خواجه‌ نژادیان» مدیرکل کانون استان فارس، «عزیزه ریحانی‌منفرد» کارشناس هنری استان زنجان، «مجتبی حاذق» مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری و «آذر مشهدی» کارشناس هنری مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برعهده‌داشتند

شایان‌ذکراست، مراسم پایانی دومین جشنواره ملی سرود کانون با عنوان « نغمه‌های روشن فردا» تیر سال ۱۴۰۳ جاری هم‌زمان با عید سعید غدیرخم با حضور ۳۰۰ کودک و نوجوان (۱۶ گروه منتخب)، مربیان همراه و سرپرست گروه‌ها برگزارمی‌شود.

آیه‌های گیلانه گُل‌کرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =