مهمان ویژه مرکز فرهنگی‌هنری چابهار در هفته معلم(سیستان و بلوچستان)

شهین ریگی مربی روزهای نه چندان دور مرکز فرهنگی‌هنری چابهار(سیستان و بلوچستان) و معلم این روزهای آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم مهمان اعضا بود و با آنان خاطره‌های دور و نزدیک را مرور کرد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، ویژه برنامه روز معلم در مرکز فرهنگی‌هنری چابهار برگزار شد.

حضور اعضای ارشد، دقایقی پس از شروع فعالیت مرکز فرهنگی‌هنری چابهار در مقابل چشم‌های پرسشگر اعضای کودک، نشان می‌داد برنامه ویژه‌ای در پیش است که این دوستان وفادار کانون گرد هم آمده‌اند تا برای آن تدبیری بیندیشند.

طولی نکشید که این انتظار با آمدن شهین ریگی، مربی روزهای نه چندان دور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به پایان رسید و اعضای کودک با دیدن مربی خود به دور او حلقه زدند و دلتنگی خود را به کسی که سال‌ها در کنارشان بود و به آنان آموخته بود، اظهار کردند.

اعضای ارشد نیز که تا آمدن مربی‌شان در حال بازدید از بخش‌ها و محل برگزاری کارگاه‌ها بودند و با دیدن هر گوشه خاطره‌ای را به یاد می‌آوردند، با ورود مربی، به سمت او رفتند و دقایقی، نسبتا طولانی، را برای مرور سال‌های حضور خود در کنار «خانم ریگی» صرف کردند.

الیاس، که حالا خودش ساز می‌ساخت و در چندین جشنواره موسیقی محلی برگزیده شده بود، از کتاب «صدا سازها» به عنوان الهام بخش خود در انتخاب مسیرش نام برد و با اشتیاق از سازی سخن گفت که پس از معرفی این کتاب توسط «خانم ریگی»، همراه با او ساخته بود.

پس از این گفت‌وگوی شیرین، الیاس ساز «بنجو» را که همراه خود آورده بود، به دست گرفت و حاضران را به نوای این ساز محلی مهمان کرد.

بخش پایانی این دورهمی، که با همت الیاس و دوستانش و همکاری مربی- مسئول مرکز تدارک دیده شده بود، به اهدای هدیه به شهین ریگی اختصاص داشت.

بنجو نوعی ساز موسیقی مجهز به کیبورد است که در موسیقی بلوچستان جایگاه ویژه‌ای دارد.

مهمان ویژه مرکز فرهنگی‌هنری چابهار در هفته معلم(سیستان و بلوچستان)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =