کد خبر: 339539
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۳
بازدید 39
جدی گرفتن زیست‌جهان کودک، تمدن قوی‌تری می‌سازد

نشست هم‌اندیشی مدیرکل کانون کرمان با نماینده سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک و اعضای موسسه ماه روشن برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، در نشستی که با حضور اکبر خدادادی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان، صادق ذوفن نماینده سازمان ملی تعلیم و تربیت، حامد سامانی فعال حوزه نوجوان و نجمه‌سادات نعمت‌الله‌زاده و همکارانش از موسسه ماه روشن ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد، پیرامون ایجاد شبکه و مجمع عمومی مستقل و داوطلبانه حوزه کودک و نوجوان گفتگو شد.

بنابر این خبر، ابتدا خدادادی با اشاره به سیاست‌های کلان کشوری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: یکی از سیاست‌های سال جاری کانون ایجاد حلقه‌های میانی با کلیدواژه تربیت است.

وی رهایی از جزیره‌بودگی و عبور از درهای بسته را از اهداف اصلی کانون پرورش فکری معرفی کرد و افزود: سعی همه ما این است که زیست‌جهان کودکی و نوجوانی به رسمیت شناخته شود و این مسئله با کمک گروه‌های اجتماعی انجام خواهد شد.

مدیرکل کانون کرمان با تاکید به این ‌که بحث معصومیت و روح خدایی دنیای کودک همه انسان‌ها را به سمت مشارکت سوق می‌دهد گفت: پیوند دادن مسیرهای ناتمام و هم‌افزایی همه فعالان کمک‌رسان و راه‌گشا خواهد بود.

همچنین صادق ذوفن نماینده سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تشریح کرد: سازمان تعلیم و تربیت کودک زیر مجموعه وزارت آموزش و پرورش است و به صورت هیات امنایی اداره می‌شود و هدف از این نشست هم‌اندیشی پرداختن به رویکرد شبکه‌سازی فعالان حوزه کودک است.

ذوفن ادامه داد: مهم‌ترین مزیت ایجاد شبکه فعالان حوزه کودک این است که کودکی جدی می‌شود و زیست‌بوم برای فرایند جدی بیشتر هزینه می‌کند و هرچه برای کودکی بیشتر هزینه شود تمدن قوی‌تری ساخته می‌شود.

نماینده سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در پایان از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درخواست کرد تعامل و فعالیتی را که تا به حال با بخش خصوصی نداشته است را پیش‌بینی و اجرا کند.

جدی گرفتن زیست‌جهان کودک، تمدن قوی‌تری می‌سازد

جدی گرفتن زیست‌جهان کودک، تمدن قوی‌تری می‌سازد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =