مراکز کانون سفیران هدایت در سرزمین جهاد و بصیرت است

مهدی آقایاری :دهه کرامت فرصت مناسبی برای تبیین معارف ناب اسلامی و فرهنگ حیات بخش اهل بیت (ع) به ویژه فرهنگ فاطمی و رضوی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اصفهان ،مهدی آقایاری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان به مناسبت دهه مبارک کرامت پیامی صادر کرد :

به نام خداوند بخشنده و مهربان ؛

دهه مبارک کرامت ظرفیت مناسبی برای درک هر چه بیشتر آموزه های دین مبین اسلام و سیره متعالی امام هشتم شیعیان، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) بوده که فرد فرد جامعه امروز باید در مسیر بهره گیری از آن تلاش کند.

بدون شک تکریم و تعظیم دهه کرامت و برگزاری هر چه شایسته و پرمحتوای برنامه ها و جشن های این دهه عاملی مهم و تأثیرگذار در تقویت اعتقادات عقاید دینی مردم به ویژه کودکان ، نوجوانان وجوانان می باشد و حرکتی بزرگ در تبیین باورهای دینی محسوب می شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری استان اصفهان خاطرنشان کرد: کودکان ونوﺟﻮﺍﻧﺎﻥ به عنوان آینده سازان انقلاب اسلامی ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﻫﺎﻱ ﺍﺻﻠﻲ ایران سرافراز ﻫﺴﺘﻨﺪ و رویکرد برنامه های دهه کرامت باید در راستای جذب مخاطبان کودک و نوجوان به مراکز کانون پرورش فکری در راستای آشنایی با فرهنگ رضوی باشد.

وی با اشاره به مسئولیت خطیر کانون در بزرگداشت دهه کرامت اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جذب مخاطبان هدف و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی ، هنری و ادبی با شاخص های مطلوب توسط مربیان متعهد ، متخصص و مجرب با رویکرد مردم محور در دهه کرامت نقش موثری را ایفا می کند و لازمه آن تعامل ، هماهنگی و همراهی تمام نهادهای دولتی و غیردولتی در برگزاری باشکوه جشن های دهه کرامت است و همراهی و همکاری دیگر دستگاه ها با کانون به عنوان متولی حوزه کودک و نوجوان می تواند تاثیرات بسزایی در تبیین فرهنگ اسلامی و رضوی داشته باشد و نهادهای مذهبی و فرهنگی با این ظرفیت عظیم در برگزاری برنامه های فرایندی و نوجوان محور در دهه کرامت برای حضور مراکز کانون به عنوان سفیران هدایت در سرزمین جهاد و بصیرت بستر سازی نمایند تا همه اهل دانش و فهم برای تعمیق ، تفهیم و تبیین ارزشهای اسلامی و فرهنگ ناب علوی ، فاطمی و رضوی زمینه حضور و نقش آفرینی داشته باشند .

مهدی آقایاری در ادامه عنوان کرد: کانون محوری ، نوجوان محوری و مردم محوری رویکرد تمامی مراکز کانون پرورش فکری در برنامه های دهه کرامت مورد تاکید بوده ومراکز کانون در کنار دیگر سازمانها بخصوص نهادهای فرهنگی نقش بسیار موثری در تحقق برگزاری باشکوه برنامه ها و جشن های دهه کرامت می تواند داشته باشند .

مهدی آقایاری با اشاره به سالروز ولادت حضرت معصومه(س) حضرت احمد بن موسی(ع) و سالروز ولادت امام رضا(ع) در دهه کرامت افزود: تبیین ظرفیت های نهفته در فرهنگ دینی و ولایت مداری می‌تواند با همگرایی و همفکری همه دستگاه‌های اجرایی، نهادهای مردمی و دولتی و استفاده از توان همه جانبه آنها صورت گیردو همگی در این ماموریت بزرگ ، سربلند نقش آفرینی کنند و روایت گر ارزشهای اسلای باشند و ما درخانواده بزرگ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مصصم و با اراده با برنامه ریزی های مدون با چشم انداز به آفاق روشن به سوی قله حرکت می کنیم و فتح قله دست یافتنی است . انشالله.

مهدی آقایاری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =