کد خبر: 339613
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸
مرحله استانی نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون هرمزگان برگزار شد

مرحله استانی نوزدهمین هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، با معرفی سه گروه برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان، پروین پشت‌کوهی در این رابطه اظهار کرد: این جشنواره روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با شعار «این صحنه خانه ماست» به میزبانی شهرستان بندرلنگه برگزار شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان افزود: در این دوره از جشنواره ۴۰ شرکت‌کننده در گروه های نمایشی به رقابت پرداختند. ا
وی با تاکید بر عمومی‌سازی و مردمی‌سازی نمایش در جامعه، افزود: فضاسازی و ارتقای ظرفیت نمایش به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی از اهداف این جشنواره بوده که در این دوره مورد استقبال قابل توجهی قرار گرفته است.
این جشنواره با موضوعات نامداران ، آیینی ، سنتی و مذهبی ، طنز ، محیط زیست و آزاد شروع به کار کرد .
پشت‌کوهی بیان کرد: این جشنواره در دو بخش سنی ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگسال برگزار شد که برگزیدگان در شهریورماه به صورت ملی رقابت خواهند کرد.
وی گفت: نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان کانون در بخش‌های نمایش (صحنه، عروسکی، زنده_عروسکی)، نمایش خلاق (نمایش کتابخانه­ای، بازی‌ نمایش) و نمایشنامه‌نویسی برگزار شد.

مرحله استانی نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون هرمزگان برگزار شد
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان افزود: موضوع جشنواره شامل توجه به نامداران، امیدآفرینی، آیین‌های بومی، سنتی، مذهبی، طنز، محیط زیست و آزاد است که در مرحله استانی با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.
این مقام مسئول همچنین عنوان کرد: نمایش، یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌هایی کانون است و علاوه بر آن، نقاشی، قصه‌گویی و غیره از دیگر فعالیت‌های اصلی کانون است.
وی از کتابخانه و فعالیت‌های کتابخوانی به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های این کانون یاد کرد و افزود: کانون در تلاش است هنر را به خدمت گرفته و از آن در راستای تربیت و آموزش فرزندان استفاده کند.
پشت‌کوهی خاطرنشان کرد: کانون بالغ بر ۶۰ فعالیت فرهنگی، آموزشی و ادبی دارد.
وی ضمن ابراز خرسندی از حضور مسئولان شهرستانی نسبت به راه‌اندازی کتابخانه سیار روستایی در بندرلنگه را امری مهم برشمرد و افزود: حضور کانون پرورش فکری برای کودکان و نوجوانان،  تاثیرات مثبتی در آینده و جهت‌گیری و تکوین شخصیت آنان دارد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنانش با اظهار اینکه باید بتوانیم عزت نفس جامعه هدف را تقویت کنیم، عنوان کرد: باید به سمتی برویم که از طریق هنر، ارزش‌ها را ثبت، اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی کنیم.


وی اضافه کرد: کودکی که عزت نفس داشته باشد، قطعا به پشتوانه حس ارزشمندی با تفکر و تامل عمل خواهد کرد و دست به هر کاری نمی‌زند و یکی از راهکارهای این مهم، از طریق حضور کودکان و نوجوانان در صحنه نمایش اتفاق می‌افتد.
پشت‌کوهی اظهار کرد: از مدیران و مسئولان محلی شهرستان توقع داریم با همراهی و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری، از طریق برگزاری هرچه بهتر و مستمر جشنواره‌های فرهنگی و هنری به منظور مسیر پرورش استعدادها، یاری‌گر کانون باشند.
وی با بیان اینکه شناسایی و پرورش استعدادها یکی از اهداف اصلی برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری کانون است، تصریح کرد: باید زمینه را برای حضور کودکان و نوجوانان در عرصه‌های  استانی و ملی فراهم کنیم.
مدیرکل کانون هرمزگان برگزاری جشنواره کودک و نوجوان با موضوعات نمایش،و قصه گویی در هفته ملی کودک در شهرستان بندرلنگه و دیگر شهرستان ها با همت مسئولان این شهرستان را خواستار شد.

مرحله استانی نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون هرمزگان برگزار شد
در بخش اختتامیه این جشنواره با رای هیئت داوران در این رقابت‌ها نفرات شایسته تقدیر ، به شرح زیر معرفی کردند:
در بخش طراحی عروسک، شکیبا باقری، طراح عروسک "الاغ روی پل" ، در بخش طراحی صحنه، شیرین خرمزاد، از نمایش "کتاب" و در بخش بازیگری، آقای آزادی بازیگر نقش روباه در نمایش" هم اکنون روباه" و سوگند پوری‌زاده به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.
در بخش کارگردانی نیز بهنام پانیذه از سوی هیئت داوران به عنوان کارگردان برتر مورد تقدیر قرار گرفت.
بر اساس این گزارش، در پایان رقابت‌های مرحله استانی نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هیئت داوران این دوره از جشنواره، نفرات و اجراهای برتر را معرفی کردند.

مرحله استانی نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون هرمزگان برگزار شد
 نمایش عروسکی"الاغ روی پل"، به کارگردانی تهمینه رشیدی از دبستان دخترانه معلم حائز مقام سوم و نمایش " کتاب" به کارگردانی میترا خوانچه زر از دبستان پسرانه سما حائز رتبه دوم شد.
هیئت داوران همچنین نمایش "هم اکنون روباه" از کانون پرورش فکری بندرلنگه را حائز مقام نخست دانست تا بدین ترتیب مرحله استانی نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون هرمزگان به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =