گرامی داشت روز ثبت ملی قصه‌گویی درالبرز

انجمن قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز با اجرای دو  ویژه برنامه، در کرج و هشتگرد  روز ملی ثبت قصه‌گویی را گرامی داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز،خدیجه میرزایی، نماینده‌ی انجمن قصه‌گویی کانون استان ضمن اعلام این خبر گفت  

خرداد ماه ۱۴۰۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پس از گذشت ۲۴ دوره برگزاری جشنواره‌ی قصه گویی،  رویداد ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی  را همزمان با سراسر کشور در خانه مرحوم «مهدی آذریزدی» (پدرادبیات کودک و نوجوان ایران)، برگزار کرده  و در همکاری مشترک کانون و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، قصه‌گویی به عنوان میراث ناملموس ثبت شده و روز ۲۳ خرداد ماه  به عنوان روز ملی قصه‌گویی ایرانی ثبت شد.

میرزایی افزود انجمن قصه‌گویی کانون البرز نیز از سال گذشته با برگزاری ویژه برنامه‌هایی با حضور اعضا، والدین و اعضای انجمن قصه‌گویی، این رویداد را گرامی داشته و بر ضرورت توجه به این میراث ملی تاکید کرد.

 وی افزود در اولین ویژه برنامه،  جشن گرامی داشت این روز به همت همکاران مرکز هشتگرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز و در قالب پنجمین نشست انجمن قصه‌گویی این مرکز برگزارشد و شرکت کنندگان در این نشست،  با حضور در کارگاه آموزشی دنیا یارمحمدی، مربی فرهنگی مرکز هشتگرد، ۱۲ تکنیک از فن بیان که در قصه گویی نیز کاربرد دارد را فراگرفتند و توضیحاتی در رابطه با جشنواره‌ی بیست و ششم و نحوه‌ی حضور در این جشنواره به علاقه‌مندان قصه و قصه‌گویی، داده شد.

گرامی داشت روز ثبت ملی قصه‌گویی درالبرز

نماینده‌ی انجمن قصه‌گویی کانون البرز همچنین گفت ویژه برنامه‌ی دیگر انجمن نیز صبح روز چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ با همکاری مرکز شماره ۲ کانون کرج برگزار شد.

میرزایی افزود اجرای بازی قصه‌های کار آفرینی با حضور «مهدی مدیح المکتبی» از اساتید کار آفرینی استان، اجرای سرود «وطن» و اجرای نمایش کاغذی«آسیباب بچرخ»، توسط اعضای مرکز شماره ۲، قصه‌گویی «زهره باقری»، برگزیده بخش لبخند بیست و پنجمین جشنواره‌ی بین المللی قصه‌گویی از استان البرز،پخش نماهنگ‌های قصه‌های رضوی و فرآیند قصه گویی در مراکز و تجلیل از قصه‌گویان برتر جشنواره ویژه‌ی دهه‌ی کرامت و مسئولان مراکزی که بالاترین مشارکت در جشنواره سال گذشته را داشته اند،  از ویژه برنامه‌های این نشست بود.

گرامی داشت روز ثبت ملی قصه‌گویی درالبرز

گرامی داشت روز ثبت ملی قصه‌گویی درالبرز

گرامی داشت روز ثبت ملی قصه‌گویی درالبرز

گرامی داشت روز ثبت ملی قصه‌گویی درالبرز

گرامی داشت روز ثبت ملی قصه‌گویی درالبرز

میرزایی افزود مدیرکل و جمعی از کارشناسان، مسئولان و مربیان مراکز کانون استان و اعضای انجمن قصه‌گویی و دیگر علاقه‌مندان در این ویژه برنامه حضور داشتند.

گزارش تصویری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =