کد خبر: 356265
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۲:۴۶
بازدید 23
کارگاه «بازی‌های ادبی» برای مربیان آفرینش‌های ادبی فارس برگزار شد

کارگاه تخصصی «بازی‌های ادبی»، با تدریس فرزانه رحمانی کارشناس ادبیات کودک و نوجوان، با هدف ارتقاء توانمندی مربیان آفرینش‌های ادبی استان فارس، با استقبال گسترده برگزار شد. این کارگاه با رویکردی نو و خلاقانه به بهره‌گیری از بازی در فرآیند آموزش ادبیات کودک پرداخت؛ و مربیان را با روش‌های جدید و مؤثر در تدریس آشنا ساخت.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، در ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴، کارگاه تخصصی «بازی‌های ادبی» با تدریس فرزانه رحمانی کارشناس ادبیات کودک و نوجوان کشور، با دو گروه از مربیان و با هدف ارتقاء توانمندی مربیان آفرینش‌های ادبی استان فارس برگزار شد.

در ابتدای این کارگاه علی خواجه نژاتدیان مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، ضمن خوش آمد گویی به مهمانان برنامه،  مریم اسلامی معاون آفرینش های ادبی و فزرانه رحمانی کارشناس آفرینش‌های ادبی کشور، و مربیان آفرینش‌های ادبی استان فارس، بر اهمیت پاسداشت زبان و ادبیات فارسی تاکید کرد.

ایشان به لزوم جذب و آموزش کودکان و نوجوانان در این زمینه اشاره کردند؛ و افزودند که برای تحقق این اهداف، به‌روز شدن اطلاعات مربیان ادبی ضروری است؛ تا بتوانند در راستای ترویج زبان و فرهنگ فارسی موثرتر عمل کنند.

این کارگاه با رویکردی نو و خلاقانه به نقش بازی در آموزش ادبیات کودک، با استقبال گسترده مربیان روبه‌رو شد.

در این نشست تخصصی، مباحثی چون «تجربه ادبی»، «نقش گفتگو در یادگیری ادبی»، و «تناسب تجربه ادبی با فضای کلاس» مورد بررسی قرار گرفت.

 رحمانی تأکید کرد؛ که تجربه ادبی در گروه‌های سنی ۶ تا ۱۰ سال باید با فعالیت‌هایی مانند آشنایی با واژگان، ساخت ترکیب‌های ساده و نگارش متن‌های ابتدایی همراه باشد.

یکی از نکات برجسته این کارگاه، تأکید بر ضرورت استفاده از بازی‌های حرکتی در آموزش ادبیات بود. بر این اساس، بازی‌هایی متناسب با سن و سطح نوشتاری کودکان معرفی شد.

برای گروه نوشتن خلاق، تمرکز بر تقویت تخیل و واژه‌سازی و برای گروه‌های پیشرفته‌تر، پرداختن به احساسات، زاویه دید، شخصیت‌پردازی و نقش‌آفرینی در نوشتار مورد توجه قرار گرفت.

از جمله فعالیت‌های جذاب این کارگاه می‌توان به «بازی اسامی من‌درآوردی» اشاره کرد؛ که در آن کودکان باید نام‌های خیالی را توصیف کنند؛ و همچنین تمرین خلاقانه «ساخت دفترچه مکان‌های عجیب» که طی آن کودکان مکان‌هایی خیالی را که با یک حرف خاص آغاز می‌شوند، نام‌گذاری و توصیف می‌کنند.

این کارگاه گامی مؤثر در مسیر تقویت مهارت‌های مربیان برای بهره‌گیری از روش‌های خلاق در آموزش ادبیات به کودکان به شمار می‌رود.

کارگاه «بازی‌های ادبی» برای مربیان آفرینش‌های ادبی فارس برگزار شد

کارگاه «بازی‌های ادبی» برای مربیان آفرینش‌های ادبی فارس برگزار شد

کارگاه «بازی‌های ادبی» برای مربیان آفرینش‌های ادبی فارس برگزار شد

کارگاه «بازی‌های ادبی» برای مربیان آفرینش‌های ادبی فارس برگزار شد

کارگاه «بازی‌های ادبی» برای مربیان آفرینش‌های ادبی فارس برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha