به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، آیین پایانی آیین پایانی اولین فراخوان مقاله کوتاه "هویت و تربیت کودکان و نوجوانان"، روز پنجشنبه اول خرداد ۱۴۰۴ در سالن جلسات ادارهکل کانون استان، به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.
پس از اعلام این فراخوان با توجه به زمان و موضوع اعلام شده، ۱۱۷ مقاله به دبیرخانه ارسال شدکه پس از بررسیهای اولیه توسط داوران، ۱۴ مقاله در قالب ارائه سخنرانی و ۲۴ مقاله هم در قالب ارائه پوستر پذیرفته شد؛ که این مقالات پس از بررسی نهایی و اصلاحاتی که داوران مورد نظر داشتند در قالب یک کتاب منتشر خواهد شد.
در آیین پایانی هم نویسندگان این ۱۴ مقاله برگزیده، ارائه خود را انجام دادند و نکات بسیار خوب و قابل ملاحظهای در آنها عرضه گردید و مقالات ارائه شده در قالب بخشهای متنوع فراخوان و از استانهای مختلف بود.
با توجه به اینکه هویت در حوزه تربیت عنصر مهمی است و تربیت ما باید هویتمحور و نتیجه تربیت صحیح باید رشد و تقویت هویت کودک و نوجوان باشد. در هویت عناصر متعددی اثرگذار است و دارای ساحتهای مختلفی میباشد و ما باید تلاش کنیم که تربیت هویتی ما همه ساحتی باشد.
این فراخوان در راستای این است که این مساله مورد بررسی قرار گرفته شود و علاقهمندان، مربیان و فعالان حوزه تربیت بتوانند با حوزه تربیت هویتی بیشتر آشنا شوند و این را بهعنوان یکی از لوازم کار خود ببینند.
یادآوری میشود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، با هدف ترویج فعالیتهای علمی و پژوهشی، اولین فراخوان مقاله کوتاه "هویت و تربیت کودکان و نوجوانان" را با همکاری دیگر سازمانهای علمی، پژوهشی و تربیتی استان، منتشر کرد.
اولین فراخوان مقاله کوتاه "هویت و تربیت کودکان و نوجوانان" با موضوعات مختلف از جمله: ۱_نقش تربیت فلسفی در تقویت هویت کودکان و نوجوانان (موضوع ویژه)، ۲_ بررسی رهآورد میراثهای فکری گذشتگان در هویت کودکان و نوجوانان، ۳_ نقش زبان مادری بر هویتیابی کودکان و نوجوانان، ۴_ چگونگی تقویت هویت دینی در کودکان و نوجوانان، ۵_ چگونگی تاثیر میراثهای تاریخی و فرهنگی بر تربیت هویتمحور کودکان و نوجوانان، ۶_تاثیر تربیت بر هویت ملی کودکان و نوجوانان، ۷_ نقش قصه و قصهگویی در بازیابی هویت کودک و نوجوانان؛ منتشر شد.
* اسامی پذیرفتهشدگان در بخش مقاله "هویت کودک و نوجوان" و جدول ارائه مقالات:
* اسامی پذیرفتهشدگان در بخش ارائه پوستر: