اهمیت شفافیت در کانون با سامانه «سیب» و لزوم پاسخ‌گویی به شکایات

سرپرست اداره‌کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گفت: کانون در بین دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت آموزش و پرورش، بهترین شاخص ارزیابی عملکرد را کسب کرده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، امیر محمدپور روز سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۴ در گردهمایی مدیران‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد با اعلام این خبر به تهیه گزارش تحلیلی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ این اداره اشاره کرد و افزود: این گزارش مبنای تصمیم‌گیری‌های آینده است. ضمن این‌که کانون در شاخص‌های عمومی، از نمره هزار، عدد ۶۱۳ را دریافت کرده است.

او راه‌اندازی سامانه یکپارچه برنامه‌ریزی (سیب) را در کانون ظرفیتی برای افزایش شفافیت و چابکی فرآیندها دانست و یادآور شد: این سامانه با سیاست و هدف مستندسازی داده‌ها و شفاف‌سازی فرآیندها در کانون راه‌اندازی شده است. در این قالب، نظارت و کنترل بر روی طرح‌ها و واحدها از یک فرآیند وقت‌گیر و زمان‌بر، به یک فرآیند راهبری بر خط، دقیق و چابک تبدیل می‌شود.

اهمیت شفافیت در کانون با سامانه «سیب» و لزوم پاسخ‌گویی به شکایات

محمدپور بازرسان دستگاه را چشمان بینا و گوش شنوای مدیران توصیف کرد که در تمامی بخش‌ها باید آگاهی داشته باشند و تاکید کرد: نظارت و بازرسی پیش‌آهنگ بسیاری از برنامه‌ها و اقدام‌های کانون است که باید بیش از گذشته به این دو مقوله توجه شود.

سرپرست اداره کل ارزیابی عملکرد کانون، با اشاره به اهمیت پاسخ‌گویی به شکایت‌ها به عنوان مهم‌ترین بخش با مدل مواجهه متفاوت، تأکید کرد: در این زمینه، کارشناسان این بخش باید قوی، توانمند و پاسخ‌گو باشند.

محمدپور هم‌چنین بیان کرد: اگر کارشناسی به عنوان بازرس و ارزیاب انتخاب می‌شود، باید مورد اعتماد و اتکای مدیران باشد.

وی در پایان، مرکزمحوری، نوجوان‌محوری، مخاطب‌محوری و رشد و توانمندسازی را از جمله سیاست‌های کانون دانست و گفت: به رغم اهمیت سامانه سیب، برخی استان‌ها در این سامانه عملکرد خوب و ثبت موثر برنامه‌های راهبردی را نداشته‌اند که این مورد باید برطرف شود.

اهمیت شفافیت در کانون با سامانه «سیب» و لزوم پاسخ‌گویی به شکایات

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha