چهار قانون طلایی در دورهمی مسیر

حجت‌الاسلام سیدمحمد صادقی آرمان عضو سازمان تبلیغات اسلامی، در روز پایانی نخستین گردهمایی فیلم‌سازان نوجوان گفت: چهار قانون طلایی در فیلم‌ساز شدن عبارتند از آیینه‌سان بودن، انعکاس واقعیت، قابل فهم بودن برای عموم مردم و خوب فکر کردن برای انتخاب موضوع.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، حجت‌الاسلام سید محمد صادقی آرمان، عضو سازمان تبلیغات اسلامی، در دورهمی‌ای با عنوان «دورهمی مسیر» که امروز (۱۵ مهرماه) ۱۴۰۴ در خانه مشروطیت برگزار شد، به نوجوانان شرکت‌کننده در این گردهمایی توصیه کرد: برای به نتیجه رسیدن عجله کارهای خود نداشته باشید، بی‌تفاوت بودن و تنبلی کردن را توصیه نمی‌کنم، ولی باید اجازه دهید که سیر رشد و تکامل مسیر اصلی خود را طی کند.

وی ادامه داد: عجله کردن در طول مسیر، سرخوردگی و ناامیدی را برای انسان به همراه دارد. تلاش کنید و به خود فرصت تجربه کردن دهید، انسان‌ها یک عمر تلاش می‌کنند و آموزش می‌بینند تا بتوانند فیلم بسازند؛ بنابراین هیچگاه نباید از آموزش دیدن دست بکشید، چراکه همیشه چیزی برای یادگیری انسان وجود دارد.

عضو سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: از شما نوجوانان میخواهم درباره هدف خود از قدم گذاشتن در این مسیر بیشتر فکر کنید. هفتاد سالگی خود را تصور کرده و انگیزه‌های قوی برای ادامه کار خود داشته باشید. برای زنده نگه‌داشتن و رشد انگیزه باید به‌طور مستمر به آینده و تصویر چندین سال آینده اندیشید.

وی افزود: تلاش شما باید حل مهمترین مسئله در عرصه‌ای که انتخاب کرده‌اید باشد و باید به این فکر کنید که سر منشا مشکلات چیست. صرفا علاقه‌مندی به کارکردن و فیلم ساختن کافی نیست، بلکه باید بتوانید مهمترین مسئله‌ را تشخیص دهید.

صادقی آرمان درباره چهار قانون طلایی گفت:  قانون اول آیینه‌سانی است؛ فیلم‌ساز باید نقش آیینه را داشته باشد، به‌طوری که آنچه در واقعیت وجود دارد را نشان داده و کمتر در آن تغییر ایجاد کند تا در نهایت واقع واقعیت را همانگونه که هست، نشان دهد.

وی بیان کرد: بر اساس قانون دوم، فرم و محتوا را نمی‌توان از یکدیگر تفکیک کرد، همچنین قالب و داستان را نیز نمی‌توان از هم جدا نمود؛ بنابراین تکنیک ضفیف داستان ضعیف به دنبال دارد، پس باید بر هر دو آن‌ها تمرکز داشت.  

عضو سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: قانون سوم این است که سینما برای مردم است و فیلم باید برای عموم مردم قابل فهم باشد. اگر تنها قشر خاصی از مردم فیلم شما را درک کنند، فیلم موفقی نساخته‌اید. اگر پیچیدگی می‌تواند فیلم را زیبا کند، می‌توان از آن استفاده کرد، در غیر این صورت پیچیده‌سازی بی‌دلیل هنر نیست. 

وی در بیان قانون آخر گفت: دوربین چشم فیلم‌ساز و تنها یک ابزار است و تنها باید چیزی که او می‌بیند را نشان می‌دهد؛ بنابراین یک فیلم‌ساز باید درباره چیزی که می‌خواهد بسازد به خوبی فکر کند و خوب ببینند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha