به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، در راستای برنامههای هفته ملی کودک و بر اساس برنامهریزیهای انجام گرفته از سوی کانون استان و پس از انجام شدن فرآیندهای اجرایی، کودکستان دارا و سارا در مرکز شماره ۱۲ این شهر در ۱۹ مهرماه با حضور مسئولان کانون استان و سازمان تعلیم و تربیت آغاز به کار کرد.
منیژهالسادات حسینی سرپرست کانون استان با اشاره به مزایای این طرح برای کودکان گفت: با توجه به دریافت مجوز تاسیس کودکستان (پیشدبستانی) در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که به همت و پیگیری مدبرانه مدیرعامل محترم کانون از وزیر محترم آموزش و پرورش، برای این رویداد اخذ گردید؛ مراکز کانون در مسیر راهاندازی کودکستان با عنوان ملی "دارا و سارا" قرار گرفتند.
وی افزود: در سال جاری چند مرکز محدود به عنوان پایلوت مجری این طرح گردیدند تا با توکل به خداوند، در سال آینده غالب مراکز استان به این سمت و سو پیش رفته و مجری برگزاری پیشدبستانی شوند.
حسینی تصریح نمود: مسلما" ظرفیت و غنای کاری کانون به جهت دارا بودن فضا، امکانات، مربیان، تجارب و رویکردهای آموزش غیرمستقیم، میتواند محیطی بسیار مناسب و اثرگذار و امن در برپایی کودکستان ارائه نماید و کانون بهعنوان متولی برنامههای کودکمحور، این فرصت ارزشمند و طلایی را پاس داشته و حتما" با برنامهریزی و تکیه بر تجارب ارزشمند این حوزه، با همراهی و تعامل سازمان ملی تعلیم و تربیت در این مسیر مهم و اثرگذار خواهد درخشید.
سرپرست کانون استان خاطرنشان کرد: تعریف برنامههای بازی، قصهگویی، روخوانی کتاب، نقاشی، سفالگری، نمایش خلاق و... از اهم برنامههای هفتگی کودکستانها خواهد بود که مسلما" به رشد مهارتهای فردی و اجتماعی این نورچشمیهای عزیز جامعه منجر خواهد شد.
در مراسم افتتاح کودکستان دارا و سارای مرکز شماره ۱۲ شهر کرمانشاه، زهرا خاکزاد رئیس سازمان تعلیم و تربیت استان حضور یافته و تصریح داشت: کانون یکی از امنترین و مناسبترین مکانهایی است که میتواند در ارائه مدلهای موفق آموزش پیش از دبستان توفیق داشته و بسیار مطلوب، مثبت و اثرگذار عمل نماید.
وی ادامه داد: در این مسیر همراهی و تعامل مطابق با ضوابط و برنامههای مناسب اجرایی برای این رده سنی ضروری است که خوشبختانه کانون پرورش فکری با چارچوب و نکات اجرای طرح و هدایت این گروه سنی کاملا" آشنا و واقف است.
همچنین ایشان ضمن صحبت با والدین نوگلان کودکستان خواستار تعریف استقلالهای فردی برای کودکانشان شد، تا بچههای این مقطع به تدریج با روند آداب و مقررات حضور در مکانهای اجتماعی، آشنایی لازم را پیدا کنند.