کد خبر: 363380
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۹
اداره ارزیابی عملکرد آینه تمام‌نمای سازمان است

معاون توسعه مدیریت و منابع کانون گفت اداره ارزیابی عملکرد باید فارغ از گزارش‌نویسی‌های ادواری و با نظارتی دقیق، آینه‌ای شفاف از عملکرد سازمان ارائه دهد.

 به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، امیرمحمدپور در نشست معرفی و آغاز به‌کار هاجر کامرانی‌شهری مدیرکل جدید اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات کانون، برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی را سه ضلع «مثلث طلایی» برای ارتقا و نقطه‌اوج‌رسانی یک سازمان دانست و با اشاره به اهمیت این بخش به‌عنوان آینه‌ تمام‌نمای سازمان، تاکید کرد: نقص در این واحد واسط، موجب نقص در کل نظام اداری سازمان خواهد شد.

اداره ارزیابی عملکرد آینه تمام‌نمای سازمان است

محمدپور که خود از ماه دی ۱۴۰۳ سرپرستی این اداره را برعهده داشت در ادامه، مهم‌ترین انتظارهای مدیرعامل کانون از مدیرکل جدید و مجموعه تحت نظارت او را که در نشست شورای برنامه‌ریزی کانون مطرح شده بود، برشمرد که احصاء نظام مسائل، بازنگری اسناد بالادستی، توجه ویژه به سیاست‌های چهارگانه کانون(مخاطب محوری، مرکز محوری، نوجوان محوری و رشد و توانمندسازی)، بازنگری در شاخص‌ها و بهره‌گیری از خرد جمعی از جمله این موارد بود.

اداره ارزیابی عملکرد آینه تمام‌نمای سازمان است

ارزیابی عملکرد، رکن کلیدی سازمان است

هاجر کامرانی‌شهری پس از این نشست به‌صورت  رسمی کار خود را به‌عنوان مدیرکل جدید اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات کانون آغاز کرد.

او در این آیین که صبح روز دوشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۴ در سالن نشست‌های دفتر مدیرعامل کانون برگزار شد، در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از سابقه عضویت و زبان‌آموزی خود در کانون و قدردانی از حسن اعتماد مدیرعامل و تلاش‌های مدیران پیشین این مجموعه،  بر جایگاه تربیتی کانون و نقش آن در تربیت «نسل ترقی‌خواه» تاکید کرد.

کامرانی ارزیابی عملکرد را رکن کلیدی هر سازمان دانست و اظهار داشت که این واحد باید «مبتنی بر شواهد» عمل کند و تنها به عددنویسی و گزارش‌دهی اکتفا نکند.

او هم‌چنین همکاران واحد ارزیابی را چشم بینای سازمان توصیف کرد که بدون حب و بغض، ارتباط‌های درون نظام اداری را برقرار و با خواناکردن‌ شاخص‌های فرآیندها تلاش می‌کنند مدیران و کارشناسان، جایگاه خود را در این چرخه بدانند.

 اجرای فرآیند ارزیابی مستمر و احصا نظام مسائل به‌صورت دقیق و شفاف و اصلاح برخی شاخص‌ها متناسب با خروجی فعالیت‌های کانون و تطبیق اسناد بالادستی با چشم‌انداز سازمان از دیگر مواردی بود که مورد تاکید مدیر کل جدید دفتر ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، قرار گرفت.

در این نشست که کارشناسان واحد ارزیابی عملکرد ادارات کل کانون سراسر کشور نیز به صورت برخط در آن حضور داشتند، جمعی از مدیران کل و کارشناسان کانون ضمن قدردانی از تلاش‌های معاون توسعه مدیریت و منابع کانون در طول دوره سرپرستی، برای مدیرکل جدید آرزوی موفقیت کردند.

اداره ارزیابی عملکرد آینه تمام‌نمای سازمان است

یادآوری می‌شود هاجر کامرانی شهری دارای مدرک دکترای مدیریت دولتی از دانشگاه تربیت مدرس است و پیش از این رئیس گروه تعیین ضوابط بازنشستگی در سازمان امور استخدامی کشور بوده و مسئولیت‌هایی چون رئیس گروه رشد و تعالی و رییس گروه صلاحیت حرفه‌ای این سازمان در سابقه‌های کاری او دیده می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha