دانش‌آموزان پایه دوم دبستان مکتب الزهرا با کتاب و هنر در کانون لارستان آشنا شدند

دانش‌آموزان پایه دوم مکتب الزهرا با حضور در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز لارستان، همزمان با سرگرمی، با کتاب، هنر و طبیعت آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، دانش‌آموزان پایه دوم دبستان مکتب الزهرا روز دوشنبه ۲۴ آذر ماه ۱۴۰۴ در دومین بازدید خود از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز لارستان، فرصتی یافتند تا با دنیای کتاب، هنر و طبیعت آشنا شوند و مهارت‌های خلاقیت، مسئولیت‌پذیری و اعتماد به نفس خود را تقویت کنند.

در این بازدید، کودکان ابتدا با معرفی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز لارستان و اهمیت مطالعه برای رشد ذهنی و پرورش خلاقیت آشنا شدند. مربیان کانون توضیح دادند که کتاب‌خوانی منظم نه تنها پایه‌های یادگیری مادام‌العمر را در کودکان تقویت می‌کند، بلکه مهارت تفکر نقادانه و توانایی حل مسئله را در آنان افزایش می‌دهد و علاقه به کشف و پژوهش را در آن‌ها پرورش می‌دهد.

آموزش امانت کتاب بخشی دیگر از برنامه بود تا کودکان بدانند چگونه می‌توانند کتاب‌های مورد علاقه خود را به امانت بگیرند و پس از مطالعه با رعایت احترام بازگردانند. مربیان تأکید کردند که این رفتار، مسئولیت‌پذیری، نظم شخصی و احترام به حقوق دیگران را در کودکان تقویت می‌کند و پایه‌های یک یادگیری مستمر و علاقه‌مند به مطالعه را ایجاد می‌نماید.

یکی از بخش‌های جذاب برنامه، کارگاه سفالگری بود. دانش‌آموزان با راهنمایی مربیان گلدان‌های گل زیبایی از خاک رس ساختند. این فعالیت علاوه بر تقویت مهارت‌های دستی، خلاقیت کودکان را پرورش داد و با ایجاد حس موفقیت شخصی، اعتماد به نفس آنان را افزایش داد.

در بخش باغبانی، کودکان گل‌ها و گیاهان تازه را در گلدان‌های خود کاشتند و با مراقبت از آن‌ها آشنا شدند. این فعالیت، حس مسئولیت نسبت به محیط زیست، عشق به طبیعت و مهارت‌های مراقبتی را در آنان تقویت کرد و تجربه‌ای عملی از زیست‌بوم طبیعی برای کودکان فراهم نمود.

منصوره تقوی‌فرد، مربی مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز لارستان، در گفتگو با ما گفت: طرح ملی‌نوخوان‌ها هر هفته در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز لارستان اجرا می‌شود. هدف اصلی ما از برگزاری این برنامه‌ها، ایجاد علاقه و عادت به مطالعه در کودکان است. آموزش اصول امانت کتاب و رعایت حقوق آن، مسئولیت‌پذیری و احترام به محیط کتابخانه را در آنان تقویت می‌کند و زمینه‌ای برای یادگیری مادام‌العمر فراهم می‌آورد.

او افزود: کارگاه‌های عملی مانند سفالگری و باغبانی، علاوه بر پرورش خلاقیت و مهارت‌های دستی، به کودکان کمک می‌کند تا مفاهیم علمی پایه مانند رشد گیاهان، مراقبت از محیط زیست و تأثیر فعالیت‌های عملی بر توسعه ذهنی را درک کنند. تجربه مستقیم و عملی باعث می‌شود یادگیری عمیق‌تر و ماندگارتر شود و کودکان با علاقه و انگیزه بیشتری به مطالعه و پژوهش روی بیاورند.

این بازدید فرصتی ارزشمند فراهم کرد تا کودکان همزمان با سرگرمی، با کتاب، هنر و طبیعت آشنا شوند و والدین و مربیان شاهد رشد همه‌جانبه فرزندان خود باشند.

دانش‌آموزان پایه دوم مکتب الزهرا با کتاب و هنر در کانون لارستان آشنا شدند

دانش‌آموزان پایه دوم مکتب الزهرا با کتاب و هنر در کانون لارستان آشنا شدند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha